Polska firma farmaceutyczna Olimp Labs w ostatnim czasie odnotowała duży wzrost zainteresowania produktami na odporność w kanale FMCG. Firma podjęła współpracę z takimi sieciami jak PKN ORLEN, Shell, LIDL, Żabka czy Frisco. W sklepach i na stacjach paliw pojawiły się suplementy diety wspierające odporność dostępne w tradycyjnych kapsułkach jak i w postaci innowacyjnych shotów.

Branża FMCG nie zwalnia i mimo pandemii urosła rok do roku o 9,5 proc. Klienci coraz częściej szukają produktów, które do tej pory były kojarzone z rynkiem aptecznym. Jednym z przykładów zmiany w branży jest pojawienie się suplementów diety Olimp Labs na stacjach benzynowych. Firma podpisała umowy o współpracy z dwoma czołowymi koncernami, a ich produkty są już dostępne na prawie 3000 stacjach paliw.

– Rozbudowana sieć dystrybucji jak i sama forma kontaktu z klientem z jaką mamy do czynienia na stacji benzynowej to idealne miejsce na innowacyjne produkty w formie shotów witaminowych. Płynna odporność – tak możemy nazwać produkty Olimp Labs w postaci shotów o niewielkiej pojemności – 25 ml, które każdy podróżny może w łatwy i szybki sposób wypić i wzmocnić się przed dalszą drogą. – mówi Paweł Serwatka, Dyrektor Sprzedaży FMCG w Olimp Labs.

Sieci takie jak Lidl i Żabka także zainteresowały się produktami od polskiego producenta. Specjalne przygotowane stendy z domową apteczką pojawiły się w 720 sklepach Lidl. Produkty w formie wygodnych shotów, tabletek i nowoczesnych kapsułek już są dostępne w sieci. Suplementy Olimp Labs znalazły się także w Żabce.

– Pierwsze testy przeprowadzone w wybranych sklepach Żabka były bardzo obiecujące, dlatego sieć zdecydowała o zatowarowaniu na większą skalę. Klienci obecnie ograniczają ilość miejsc, w których robią zakupy, dlatego pomysł, aby przy okazji wizyty w sklepie mogli zaopatrzyć się w produkty na odporność spotkał się także z zainteresowaniem sieci Lidl – mówi Paweł Serwatka.

Dynamicznie rozwija się rynek eFMCG. Jego wartość w pierwszym kwartale tego roku urosła aż o 30 proc[i]. Nie dziwi zatem fakt, że sieć Frisco realizująca zamówienia klientów przez Internet i dostarczająca je do domów także wprowadziła do oferty produkty polskiego producenta suplementów diety. Topowe produkty Olimp Labs, jak również Olimp Sport Nutrition za pośrednictwem Frisco mogą znaleźć się w e-koszyku razem z innymi codziennymi produktami.