Globalna firma doradztwa marketingowego, Roth Observatory International otwiera biuro w Warszawie, by dostarczać swoje rozwiązania klientom w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Oddział będzie kierowany przez Lorenza van der Stam, marketingowca z wieloletnim doświadczeniem.

Roth Observatory International jest wiodącym specjalistą w międzynarodowym doradztwie biznesowym. Koncentruje się na wsparciu zarządzających w optymalizacji wydajności zasobów marketingowych. Główna siedziba firmy znajduje się w Londynie. Prócz niej działa 11 innych biur na całym świecie (m.in. w  Johannesburgu, Los Angeles czy Tokyo).

Do najważniejszych klientow firmy należą, m.in.  BMW, Allianz, Danone czy Samsung. Konsultacje udzielane przez Roth Observatory international obejmują analizy związane z budżetowaniem, reorganizacje struktur i procesów wewnętrznych oraz dopasowanie do najnowszych trendów marketingowych.

Lorenz van der Stam, przedsiębiorca i marketingowiec, był jednym z pierwszych brand managerów Procter&Gamble w Polsce. W 1996 roku otworzył własną firmę usług marketingowych (dzisiaj funkcjonuje pod nazwą make sense media) działającą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, która koncentruje się na usługach dla sieci sprzedaży. Prowadził również agencję BTL, marketingu bezpośredniego a także działalność wydawniczą.