RTV EURO AGD prowadzi intensywne prace nad optymalizacją serwisów e-commerce i m-commerce, wdrażając nowinki technologiczne. Rozwija również model omnichannel, pozwalający klientom na zakupy sprzętu online, offline i przez telefon. Oferuje także usługę click & collect, pozwalającą zakupić lub zarezerwować produkt online i odebrać go w sklepie stacjonarnym nawet w ciągu godziny.
Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, stale rośnie też liczba korzystających z zakupów online. Według raportu „e-Commerce w Polsce 2019” obecnie już 62% polskich internautów to e-shopperzy, o 6% więcej niż w ubiegłym roku. Grupa ta obejmuje osoby w różnych przedziałach wiekowych, o różnym poziomie wykształcenia i zróżnicowanych dochodach.
Wciąż najwięcej e-zakupów dokonywanych jest na laptopie (74%), ale dynamicznie rośnie liczba transakcji realizowana za pośrednictwem smartfona – aż 61% badanych wskazuje, że korzysta z urządzeń mobilnych robiąc zakupy. Przy czym szczególnie popularne są one wśród konsumentów między 15. a 24. rokiem życia.
– Optymalizacja serwisu mobilnego to ważny kierunek naszych działań. W 2018 r. jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie wdrożyliśmy technologię AMP w naszym serwisie mobilnym, dzięki której nasza strona jest jedną z najszybszych na rynku europejskim – powiedział Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD. – Planujemy dalsze prace nad optymalizacją User Experience naszych użytkowników mobilnych. Jest to niezwykle istotne, bo liczba internautów robiących zakupy przez kanał mobilny będzie rosła z roku na rok.
Co ciekawe, aż 57% internautów deklaruje, że podczas zakupów zdarza im się przeglądać oferty na telefonie lub tablecie, a transakcję finalizują np. na laptopie. Spora grupa klientów (68%) korzysta z urządzeń mobilnych podczas zakupów w sklepie tradycyjnym, aby porównać ceny tych samych produktów w sieci.
– W sklepach stacjonarnych i na euro.com.pl mamy taką samą ofertę cenową. Chcemy, aby klienci mieli identyczne doświadczenia zakupowe w kontakcie z naszą marką, niezależnie od kanału sprzedaży – mówi Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD. – A przede wszystkim, aby mogli dokonywać zakupów w najwygodniejszy dla siebie sposób. Granice między online i offline w retailu zatarły się. Sprzyja temu model omnichannel, dzięki któremu klient ma dowolność wyboru, czy zrobi zakupy w sieci, czy stacjonarnie, a może zarezerwuje produkt w sieci i odbierze w sklepie tradycyjnym. Na euro.com.pl oferujemy różne opcje – dodaje Grzegorz Wachowicz.
Wszystko wskazuje na to, że rynek e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie. Zwłaszcza że pokolenie digital natives będzie stanowić niebawem już ok. 75% osób aktywnych zawodowo i najsilniejszą grupę nabywczą. A dla tzw. cyfrowych tubylców internet jest naturalnym środowiskiem, z którego korzystają na różnych nośnikach.
Z drugiej jednak strony wciąż jest duża grupa klientów, którzy nie wyobrażają sobie zakupów bez odwiedzenia sklepu stacjonarnego. I nie jest to, wbrew pozorom, jedynie tzw. silver generation, czyli pokolenie 50+.
– Według naszych badań około 30-40 proc. klientów bezwzględnie potrzebuje wsparcia sprzedawcy podczas zakupów. Oznacza to, że proces zakupowy nie przeniesie się do online’u, a sklepy stacjonarne nie będą całkowicie cyfrowe i bezobsługowe. Formuła zakupów w najbliższym czasie radyklanie się nie zmieni – podsumowuje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD. – Wciąż wiele osób będzie potrzebować bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą i handel na tę potrzebę będzie odpowiadał. Kluczowym kierunkiem będzie wspieranie klientów wiedzą technologiczną i profesjonalnym doradztwem.