Dzisiejsi konsumenci są bardzo wymagający – chcą mieć możliwość dokonania transakcji w taki sposób, w jaki będzie im wygodnie – nieważne czy kupują w sklepie stacjonarnym, przy komputerze, czy też kontynuują zakupy korzystając ze swojego smartfona lub tabletu. Zbyt często pomijane jest też znaczenie efektu ROPO (research Online Purchase Offline) oraz odwróconego ROPO, lub są one pojmowane jako zagrożenie. Pokutuje niedowartościowanie wartości kanału online i jego wpływu na ogólny poziom sprzedaży.
– Proces zakupowy e-konsumenta jest złożony i różni się od zakupów w supermarkecie czy sklepie tradycyjnym. Konsumenta można jednak przeprowadzić przez e-sklep tak, jak robi to doświadczony sprzedawca w sklepie tradycyjnym, który potrafi sprawnie komunikować się z klientem, doradzić mu, odpowiedzieć na jego potrzeby. Coraz częściej o sukcesie w e-handlu nie decyduje już jak najniższa cena, ale wysoki poziom obsługi klienta, efektywne operacje i sprawna logistyka – przekonuje Justyna Skorupska, managing director, FACT-Finder Partner Polska.
Retail Technology Days 2013 odbędzie się w dniach 22 i 23 maja w warszawskim hotelu Novotel.
Więcej informacji: www.retailtech.pl