RTV EURO AGD, jedna z czołowych sieci handlowych w Polsce, lider sprzedaży elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego, świętuje jubileusz 30-lecia. Firma powstała w 1990 r. i konsekwentnie buduje swoją pozycję, wdrażając innowacyjne rozwiązania obsługowe i technologiczne. Od 15 lat działa w modelu omnichannel, rozwijając sieć sklepów stacjonarnych, 2 sklepy internetowe oraz sprzedaż telefoniczną przez własne call center.

W związku z jubileuszem, RTV EURO AGD ruszyła 16 października z kampanią wizerunkowo–produktową pod hasłem Okazje na lepsze życie. To pierwsza taka kampania sieci, koncentrująca się na emocjach i pokazująca, jak elektronika, którą oferuje, zmienia życie klientów na lepsze, ułatwiając im codzienne, rutynowe czynności i tworząc przestrzeń na doświadczanie radosnych chwil z bliskimi. Z tej okazji firma wprowadza także atrakcyjne promocje z rabatami nawet do 80% i ofertą ratalną 0% z odroczeniem płatności do maja 2021 roku.

Wczoraj i dziś
RTV EURO AGD to polska firma, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 90. Pierwszy sklep sieci znajdował się w Warszawie przy ul. Grójeckiej. Już wówczas oprócz sprzętu gospodarstwa domowego, EURO oferowało także darmową dostawę zakupionych produktów do domu klienta, wyznaczając na rynku nowe standardy obsługi. W 1995 roku firma rozpoczęła ogólnokrajową ekspansję i zaczęła lokować swoje sklepy w centrach handlowych. Od kilku lat EURO wprowadza w swoich placówkach stacjonarnych nowoczesne rozwiązania obsługowe – doradcy wyposażani są w tablety czy łączność bezprzewodową, która miała swój debiut w nowym koncepcie sklepu EURO w Galerii Młociny. Z jubileuszowym rokiem 30-lecia zbiegnie się uruchomienie trzysetnego salonu RTV EURO AGD, co najlepiej świadczy o dynamicznym rozwoju. Przez 30 lat z małej firmy działającej wyłącznie w Warszawie, przekształciła się w ogólnopolską sieć, zatrudniającą 7000 pracowników.

– Przez 3 dekady naszej działalności wprowadzaliśmy na rynek najnowocześniejsze produkty i największe światowe marki, które często polski debiut miały w naszych sklepach. Ale nowoczesny styl życia i wyzwania codzienności powodują, że klienci oczekują nie tylko dobrego produktu. Potrzebują wsparcia w procesie zakupowym, które pozwoli im zaoszczędzić czas i ograniczyć do minimum wszelkie formalności – stwierdza Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD. – Od początku stawialiśmy na innowacyjne rozwiązania okołosprzedażowe. Dziś usługi są naszym wyróżnikiem. Jako jedyni na rynku dostarczamy duże AGD do domu klienta, montujemy i odbieramy zużyty sprzęt podczas jednej wizyty, jako pierwsi w naszym segmencie wyposażyliśmy dostawców w terminale płatnicze, dając możliwość płatności przy odbiorze sprzętu w domu. Wprowadziliśmy finansowanie ratalne z zeroratami, które wymaga minimum formalności i minimum czasu (aż 98% decyzji kredytowych zapada w czasie do 2 minut). Od niedawna mamy w swojej ofercie także rozwiązanie, pozwalające klientom na elastyczny dobór wysokości rat, zależny od ich preferencji i potrzeb.

Internet zmienia polski rynek
Dostęp do internetu, a później także do zakupów w sieci, wpłynął na zmiany w zachowaniach i preferencjach konsumenckich. Nowoczesne firmy rozpoczęły ekspansję online. RTV EURO AGD już w 2005 roku wdrożyło strategię wielokanałowego dotarcia do konsumenta i uruchomiło euro.com.pl – sklep online z elektroniką użytkową i AGD, który jest nr 1 na polskim rynku (według danych Alexa).

– Moment, w którym zdecydowaliśmy się na zmianę modelu działania na omnichannel, był dla firmy przełomowy. W 2005 roku polski rynek e-commerce dopiero się kształtował i charakteryzowała go bardzo duża rotacja: co drugi sklep online istniał na rynku krócej niż rok. Przetrwały tylko te, które potrafiły stworzyć atrakcyjną ofertę, postawiły na rozwój i wdrażanie technologicznych innowacji. My natychmiast po uruchomieniu sklepu zaczęliśmy pracować nad nowymi rozwiązaniami i już w 2006 roku wprowadziliśmy np. usługę click & collect – dodaje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD.
– Obecnie świat online i offline coraz bardziej się przenikają, nowoczesny klient chciałby mieć dostęp do zakupów najszybciej jak to możliwe. Popularyzacja smartfonów powoduje, że błyskawicznie rośnie też zainteresowanie m-commerce, z tego względu optymalizacja serwisu mobilnego to ważny kierunek naszych działań. W 2018 roku jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie wdrożyliśmy technologię AMP w naszym serwisie mobilnym, dzięki której nasza strona jest jedną z najszybszych w Europie.

Dbałość o jutro
RTV EURO AGD jest firmą, dla której równie ważne jak nowe projekty biznesowe, są także działania z zakresu odpowiedzialności społecznej. Dotyczy to aktywności charytatywnych, pomagających rozwiązywać ważne problemy społeczne, jak i działań wspierających ochronę środowiska. Od wielu lat firma współpracuje z wieloma instytucjami i organizacjami działającym na rzecz dzieci, osób chorych i niepełnosprawnych. Regularnie wspiera także szkoły, domy dziecka oraz szpitale, którym tylko w 2020 roku przekazała ponad 300 sztuk sprzętu elektronicznego. Promuje takie postawy także wśród pracowników, zachęcając ich do zaangażowania w akcje prospołeczne.

Równie ważne dla firmy są kwestie związane z ochroną środowiska i troską o zasoby naturalne. EURO podejmuje działania edukacyjne wśród pracowników, w wielu obszarach wdraża ekorozwiązania, wspiera klientów, odbierając od nich zużyty sprzęt.

– Dobrym przykładem naszych działań może być logistyka, w której systematycznie wymieniamy flotę samochodową na bardziej ekologiczną, a dla naszych dostawców przeprowadzamy szkolenia z eco drivingu – mówi Ilona Federowicz, Menedżer ds. Relacji Zewnętrznych, RTV EURO AGD. – Wdrożyliśmy także system TMS, pozwalający kierowcom na efektywniejsze planowanie tras, szybsze dostarczanie produktów do klientów i jednocześnie znaczne zmniejszenie emisji CO2. Jedynie w tym roku dzięki TMS ograniczymy emisję dwutlenku węgla o 1000 ton. To tylko przykłady działań, które w naszej firmie są częścią dużego projektu, nad którym pracuje interdyscyplinarny zespół pasjonatów, poszukujących proekologicznych rozwiązań dla wszystkich obszarów biznesowych.

Doceniani na rynku
RTV EURO AGD od lat notowane jest wśród najpopularniejszych i najbardziej znanych marek. Wielokrotnie doceniano działalność firmy na rynku, m.in. 11 razy została uhonorowana tytułem Premium Brand – Marka Wysokiej Reputacji, 9 razy otrzymała Laur Konsumenta w kategorii sklep RTV i AGD, 6 razy z rzędu, dzięki głosom konsumentów, otrzymała Gwiazdę Jakości Obsługi, a także 6 razy została wyróżniona tytułem Solidnego Pracodawcy.

W 2019 roku EURO zajęło najwyższe miejsce spośród wszystkich detalistów z sektora elektroniki użytkowej w badaniu YouGov BrandIndex, prezentującym najważniejsze marki z branży handlowej. Znalazło się także w dziesiątce najsilniejszych międzynarodowych i krajowych marek handlowych obecnych na polskim rynku.