RTV EURO AGD wprowadza innowacyjne, cyfrowe rozwiązania w procesie obsługi dostaw. Sprawią one, że klienci otrzymają zakupione produkty jeszcze szybciej i sprawniej, pozytywnie wpłyną także na środowisko naturalne dzięki ograniczeniu emisji spalin i zminimalizowaniu liczby papierowych dokumentów.

RTV EURO AGD inwestuje w nowe technologie, aby skutecznie budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Zaawansowane algorytmy, przetwarzanie i analiza big data wkraczają do wielu obszarów handlu, w tym także obsługi transportowej. Firma, wychodząc naprzeciw dynamicznie zmieniającym się potrzebom konsumenckim, wdrożyła nowoczesne rozwiązania w tym zakresie – system Transport Management oraz aplikację mobilną dla swoich techników-dostawców i techników-instalatorów. Umożliwiają one jeszcze skuteczniejsze zarządzanie operacjami logistycznymi w czasie rzeczywistym, planowanie zadań transportowych i wzmacniają proces obsługi klienta.

Efektywne i szybkie dostarczenie produktu bezpośrednio do rąk klienta, czyli tzw. ostatnia mila, jest wyzwaniem, z którym mierzą się dostawcy na całym świecie, ale wciąż tylko nieliczni zdecydowali się na digitalizację łańcucha dostaw, znacząco usprawniającą ten proces. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Gravity, aż 46 proc. respondentów wciąż nie wykorzystuje rozwiązań cyfrowych w tym obszarze.

– Wiemy, jak istotna jest digitalizacja logistyki i jak duże korzyści może przynieść, dlatego już od dłuższego czasu wprowadzamy nowoczesne rozwiązania w transporcie. Ostatnio oddaliśmy do użytku naszym technikom-dostawcom i technikom-instalatorom specjalną aplikację i zakończyliśmy wdrażanie Transport Management System (TMS) – mówi Sebastian Danek, Dyrektor ds. Transportu, RTV EURO AGD. – Aplikacja, za pomocą systemu TMS, opartego na najwyższej klasy algorytmach, wyznacza punkty dostaw, opracowując najszybszą i najbardziej optymalną trasę przejazdu, którą danego dnia musi pokonać dostawca. Zawiera również dokumentację dotyczącą dostaw, informacje o liczbie produktów do dostarczenia i konkretnych czynnościach, które muszą wykonać nasi technicy-dostawcy i technicy-instalatorzy, realizując zamówienie. Pozwala to na zdecydowanie łatwiejsze planowanie codziennej pracy i większą automatyzację działań. Już na etapie projektowania aplikacji została uwzględniona możliwość bezkontaktowego potwierdzania odbioru towaru za pomocą kodu, dzięki czemu nie ma potrzeby podpisywania dokumentów, co szczególnie ważne jest w obecnej sytuacji. Wszystko to sprawia, że cały proces dostawy jest nie tylko jeszcze szybszy, ale i bezpieczniejszy.

Aplikacja jest autorskim rozwiązaniem zespołu RTV EURO AGD, zaprojektowanym i stworzonym na miarę przez wewnętrzny dział ekspertów IT.

– Działanie w modelu omnichannel wymaga od nas czuwania nad wieloma procesami biznesowymi, dlatego nieustannie weryfikujemy potrzeby wszystkich obszarów w naszej firmie, wprowadzając innowacje technologiczne – mówi Marzena Łukasiak, Kierownik Projektu, RTV EURO AGD. – Dzięki unikalnemu know-how oraz wewnętrznemu zespołowi ekspertów jesteśmy w stanie realizować skrojone na miarę, autorskie rozwiązania, mające wartość zarówno dla naszych pracowników, klientów, jak i środowiska. Jednym z przykładów takiej realizacji jest wdrożenie aplikacji specjalnie opracowanej na potrzeby naszego transportu. Mamy w planach jej dalszy rozwój i w najbliższej przyszłości nasi klienci będą mogli liczyć na kolejne udogodnienia.

Nowe rozwiązania wprowadzone przez RTV EURO AGD w transporcie realizują jednocześnie kilka celów. Nie tylko przyczyniają się do zapewnienia możliwie najszybszych dostaw produktu do klienta, ale są również przyjazne dla środowiska naturalnego. Aplikacja oraz system TMS pozwalają na lepsze planowanie tras, redukcję pokonywanych kilometrów, a tym samym zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a także – dzięki całkowitej digitalizacji procesu – na wyeliminowanie dokumentów papierowych w dostawie. Jest to kolejny krok w kierunku ekologicznych rozwiązań w firmie, już wcześniej mocno inwestującej w nowoczesną flotę, spełniającą najnowsze normy czystości spalin.

– Naszym celem jest tworzenie rozwiązań, dzięki którym zyskuje nie tylko klient, ale również środowisko. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię proekologiczną i inwestujemy w nowoczesną, bezpieczną flotę spełniającą europejskie normy czystości spalin, a także w rozwiązania cyfrowe – mówi Rafał Gąska, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw, RTV EURO AGD. – Wdrożenie systemu TMS sprawi, że już w roku 2020 istotnie zredukujemy liczbę kilometrów przejechanych przez nasze samochody, co pozwoli nam na ograniczenie emisji CO2 o blisko 1000 ton, a z kolei dzięki wprowadzeniu cyfrowego obiegu dokumentów w transporcie i wyeliminowaniu papierowej dokumentacji – na ocalenie ponad 400 drzew rocznie. Rozwiązania proekologiczne mają dla naszej firmy duże znaczenie. Bardzo nas cieszy, że zrealizowany przez nas projekt to korzyść nie tylko dla człowieka, ale i środowiska.