Firma Integrated Solutions (IS), wyspecjalizowany integrator ICT oraz Orange Polska, wdrożyły rozwiązanie do komunikacji zintegrowanej w technologii cloud computing (UCaaS – Unified Communications as a Service) w RUCH. Z usługi korzystają pracownicy 14 centów logistycznych, w sumie blisko 550 osób. Wdrożenie trwało tylko cztery dni.

Decyzja o zakupie rozwiązania to efekt przyjętej przez spółkę strategii, która zakłada outsourcing procesów IT. W ten sposób firma nie musi inwestować we własne środowisko teleinformatyczne, jest bardziej elastyczna, a dotychczasowi pracownicy działu IT mogą skoncentrować się na wspieraniu rozwoju usług.

– Jesteśmy spółką, która nie potrzebuje mieć infrastruktury ICT wewnątrz firmy. Nie chcieliśmy inwestować w jej modernizację, ani budować jej sami. Nie musimy się też na tym znać, ponieważ od tego są wyspecjalizowane firmy – Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu RUCH.

Ważnym argumentem przy wyborze dostawcy był czas realizacji projektu.

W przypadku zakupu usług w chmurze zależało nam na tym, aby nie wiązało się to z przerwami w działaniu infrastruktury, a także abyśmy zachowali te same numery telefonów – mówi Dariusz Stolarczyk. – Wymogiem współpracy było także to, aby zmiana rozwiązania była niezauważalna dla naszych klientów. I to się udało – dodaje Maciej Bryll, dyrektor IT w RUCH.

Obecnie już 80 proc. transmisji realizowanej jej za pomocą rozwiązania UCaaS. Oprócz samej usługi, Orange dostarczyło także dedykowane łącza, telefony stacjonarne i komórkowe. Orange Polska odpowiada też za integrację systemu UCaaS z systemem wykorzystywanym do tej pory przez dział Call Center. W tym roku RUCH planuje także uruchomienie testów narzędzi do wideokonferencji.

Unified Communications as a Service  łączy wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, w jedną łatwą w obsłudze platformę.