9-10 kwietnia w Warszawie odbędzie się pierwsza w Polsce sesja certyfikacyjna UX-PM – międzynarodowego programu szkoleniowego przygotowanego przez User Experience Alliance. Wydarzenie poprowadzone będzie przez ekspertów z Agencji UX Symetria, która współtworzyła program Certyfikatu i jest jedynym przedstawicielem UX-PM w Polsce.

Certyfikat UX-PM opracowało 13 ekspertów UX Alliance – pierwszej, globalnej sieci agencji User Experience. 15 miesięcy pracy w 5 krajach na 3 kontynentach zaowocowało stworzeniem trzypoziomowej certyfikacji przygotowującej do kompleksowego zarządzania metodami UX w firmach. Uczestnicy w trakcie sesji teoretycznych i praktycznych nauczą się wykorzystania narzędzi UX na każdym etapie realizacji projektu, począwszy od określenia celu biznesowego, poprzez planowanie zasobów, a skończywszy na tworzeniu i implementacji nowego rozwiązania.

Program certyfikatu stworzony został z myślą o Project i Product Managerach oraz osobach, które chcą zwiększyć jakość rozwijanych produktów i usług. W ramach trzech poziomów UX-PM uczestnicy dowiadują się kiedy i jakie działania UX podejmować, jak odpowiednio nimi zarządzać oraz jak zmierzyć ich skuteczność. Wśród poruszanych tematów będą m.in. planowanie i budżetowanie prac UX, włączanie podejścia UX do projektu, narzędzia ułatwiające koordynację działań i ocenę ich wykonania, przebieg podstawowych metod UX (w tym prezentacja sesji badawczych) rozpoznawanie problemów użyteczności oraz definiowanie wskaźników UX.

“Cyfrowa transformacja daje firmom wielkie możliwości, niemniej jest również wymagająca. Aktualnie rozwijane jest wiele produktów i usług cyfrowych; każdy posiada własne cele, pochodzące od różnych departamentów i interesariuszy. Często obserwujemy, że pomiędzy wymaganiami biznesowymi a produkcją rozwiązania ginie niezwykle istotny element, jakim jest perspektywa użytkownika. W rezultacie nasz produkt może okazać się bezużyteczny.”- przekonuje Wojtek Chojnacki, współtwórca Certyfikatu UX-PM, Strategy & Development Leader, Agencja UX Symetria.

UX-PM Level 1 odbędzie się 9-10 kwietnia w Warszawie i zrealizowany będzie w małej, warsztatowej grupie maksymalnie 10 osób.

Zapisy ruszają 5 marca, więcej informacji pod adresem ux-pm.pl

UX Alliance powstało w 2005 roku. Na początku istnienia stowarzyszenia współtworzyły je firmy z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Obecnie skupia 26 firm z całego świata, które mają na celu dostarczanie efektywnych międzynarodowych rozwiązań w dziedzinie User Experience. Organizacja do tej pory współpracowała przy ponad 400 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało kilkadziesiąt tysięcy uczestników.

Agencja UX Symetria specjalizuje się w projektowaniu złożonych interfejsów i przeprowadzaniu badań użyteczności. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wykonują projekty dla dużych polskich i zagranicznych firm. Obecnymi klientami Symetrii są m.in. Alior Bank, BZ WBK, Credit Agricole, Deutsche Bank, Hestia, ING, Lidl, LOT, Orange, Philip Morris International, PKO, PZU.