Przeprowadzone przez firmę Market Side badania rynku detalicznego w Polsce potwierdziły, nienotowane dotychczas, iście ekspresowe tempo rozwoju sieci dyskontowych – informują wiadomoscihandlowe.pl
Pod koniec grudnia ub.r. funkcjonowały na naszym rynku 2952 sklepy czterech sieci: Biedronka, Lidl, Netto i Aldi. W 2011 roku na jeden dyskont przypadało średnio 14 600 potencjalnych klientów, a obecnie jest to 12 900. W miastach liczących do 20 000 mieszkańców na jeden sklep dyskontowy przypada statystycznie 5800 klientów. Ponad połowa dorosłych Polaków ma dziś dyskont w zasięgu kilometra od miejsca zamieszkania.
Market Side prognozuje, że Biedronka uruchomi w br. 275 sklepów, a liczbę 3000 placówek osiągnie na koniec w 2015 roku (zgodnie z zapowiedzią operatora). – Docelowy potencjał rynku dyskontów w Polsce oceniamy na 5000 sklepów – mówi Maciej Bartmiński z Market Side.