Portal Loopa.eu we współpracy z Moje-ankiety.pl przeprowadziły badanie „Zakupy w Internecie”. Celem badania było sprawdzenie, w jaki sposób opinie internautów wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. W badaniu wzięło udział 866 respondentów, w tym 48% kobiet i 52% mężczyzn. Wyniki badania i statystyki portalu Loopa.eu wskazują jednoznacznie: uczciwi sprzedawcy zarabiają więcej.

Z ankiet wynika, że 53,5% robiących zakupy w Internecie zawsze sprawdza opinie o sprzedawcach przed zakupem, a kolejne 28,1% robi to prawie zawsze. Oznacza to, że jakość obsługi jest dla większości kwestią kluczową przy przeprowadzaniu transakcji internetowych.

Strach przed nierzetelnym sprzedawcą jest stosunkowo wysoki. Na pytanie Czy obawa przed nieuczciwym sprzedawcą bywa dla Ciebie przeszkodą w robieniu zakupów drogą elektroniczną? aż 47,6% respondentów udzieliło odpowiedzi twierdzącej. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być fakt, że opinie funkcjonujące w Internecie nie zawsze pozyskiwane są w sposób uczciwy.

Takie zachowania sklepów internetowych dziwią, gdyż jak wynika ze statystyk zakupowych rzetelni sprzedawcy zarabiają więcej.

– Nie od dziś wiadomo, że np. na Allegro.pl wystawienie negatywnego komentarza zazwyczaj również kończy się otrzymaniem negatywa – co w przyszłości może utrudnić kupno lub sprzedaż. Częstą praktyką jest więc wystawianie komentarza neutralnego lub w ogóle niewystawianie żadnego komentarza – mówi Anna Hańć-Oracz, współtwórca portalu Loopa.eu.

Loopa.eu to pierwsza w Polsce inteligentna platforma, która prezentuje oferty z portali aukcyjnych tylko od sprawdzonych sprzedawców. Jej celem jest promowanie najlepszych e-sklepów dbających o jakość obsługi klienta i produktów. Loopa.eu została stworzona przez firmę Intellive. Serwis zbiera opinie o sprzedawcach z różnych portali i na podstawie autorskiego algorytmu wylicza średnią ocenę. Sklepy z najniższymi ocenami są usuwane z serwisu.