SALESmanago jako jeden z pierwszych systemów na świecie udostępniło moduł bezpośrednio integrujący reklamy na Facebooku z procesami marketing automation. Dzięki wykorzystaniu pełnych profili behawioralno-transakcyjnych klienta, marketerzy otrzymują możliwość znacznie skuteczniejszego, w pełni personalizowanego i zautomatyzowanego dotarcia do poszczególnych klientów i grup klientów.
Integracja ma na celu zaadresowanie luki w podejściu markerów do social media: podczas gdy większość z nich przyznaje, że korzysta z Facebooka w celach biznesowych, jedynie 45% uważa, że te działania przynoszą efekty (badanie Social Media Examiner, 2015).
Rozwiązanie SALESmanago polega na innowacyjnym połączeniu funkcji Facebook Custom Audiences z inteligentnym systemem automatycznego zarządzania kontaktami w poszczególnych segmentach. Automatyzacja wyświetlania reklam lub postów sponsorowanych może być oparta o dowolne dane gromadzone w SALESmanago, np. dane o zachowaniu na stronie, etap w kampanii sprzedażowej, na którym znajduje się klient czy zdarzenia zewnętrzne, jak bezpośredni kontakt z działem sprzedaży lub obsługi klienta.
„Analiza konkurencji oraz potrzeb marketerów doprowadziła do wniosku, że proste integracje z Facebook Ads umożliwiające tworzenie reklam nie wystarczają. Dlatego stworzyliśmy moduł, dzięki któremu można w pełni zautomatyzować reklamy na Facebooku, jednocześnie włączając je w komunikację one-to-one.” – mówi Katarzyna Rejdych, Product Analyst, SALESmanago Marketing Automation.
Całość procesu oraz kreacje tworzone są bezpośrednio w SALESmanago, bez konieczności przełączania się do panelu Facebook Ads. W systemie użytkownicy znajdą również pełną analitykę działań z wykorzystaniem tego kanału social media.