Ruszył salon pokazowy urządzeń elektronicznych marki Samsung, stworzony dla klientów i partnerów biznesowych. Prezentowane w nim będą najbardziej zaawansowane rozwiązania dla branż, takich jak handel, bankowość, transport, hotelarstwo czy edukacja.

– Stworzyliśmy to miejsce specjalnie dla partnerów firmy Samsung, a także ich klientów, których mogą tam zapraszać resellerzy i integratorzy. Chcemy aby showroom umożliwiał poznanie nowych rozwiązań B2B oraz ich sposób działania. W salonie zgromadziliśmy wszystko, co mamy najlepsze dla rynku B2B, tak, aby klienci mogli zapoznać się z naszą ofertą w jednym miejscu, w asyście najlepszych specjalistów – mówi Michał Ptak, menedżer działu wdrożeń biznesowych.

Digital Signage, czyli nośniki informacyjne oraz oprogramowanie umożliwiające tworzenie, publikowanie i zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej, to dziś jedno z bardziej perspektywicznych rozwiązań dla biznesu. Rynek profesjonalnych systemów wizualnych w Polsce – jeśli wziąć pod uwagę wartość urządzeń, oprogramowania i usług – jest obecnie szacowany na 280 mln zł. Ocenia się, że w najbliższych latach polski rynek DS powinien rosnąć w tempie 8 proc. rocznie, co odpowiada szacunkom rynku globalnego, którego wartość to dziś ok. 15 mld dolarów, prognozy na rok 2020 mówią o wartości nawet 22 mld dolarów.

Dlatego Samsung rozbudowuje w tym segmencie kompleksową ofertę dla biznesu. Sklepy, galerie handlowe, salony sprzedaży, salony usługowe, ale także hotele, restauracje, lotniska, dworce, szkoły, uniwersytety – to tylko niektóre miejsca, w których rozwiązania Digital Signage znajdują szerokie zastosowanie.

Rozwój Digital Signage oznacza koniec ery tradycyjnych systemów reklamy zewnętrznej. Plakat, bilbord, ulotki przestały już odpowiadać na wyzwania współczesnego rynku. Częściej unikamy dodatkowych informacji, niż ich aktywnie szukamy. DS rozwiązuje problem źle dobranej formy – możemy dynamicznie zmieniać komunikat w zależności od odbiorców i sytuacji.

Jednym z największych wyróżników rozwiązań Digital Signage, na tle standardowych form promocji, jest możliwość dokładnego dopasowania przekazu do konkretnego odbiorcy. Umożliwia to technologia Samsung Audience Measurement. W największym skrócie, można powiedzieć, że jest to połączenie kamer i analizującego obraz systemu eksperckiego. Potrafi on „zrozumieć”, kto i w jaki sposób ogląda informacje na ekranie. Treści można zatem na bieżąco dostosowywać do danej publiki – inne będą pokazywane na przykład mężczyznom, inne kobietom. Zastosowania ogranicza tylko wyobraźnia i potrzeby.