Rozwój Big Data umożliwia ustanowienie relacji, w której każda ze stron odnosi korzyść: Sarenza poszerza specjalistyczną wiedzę i poprawia jakość usług, a klienci otrzymują spersonalizowany proces dokonywania zakupów i ich większą płynność – mówi portalowi evigo.pl  Fatma Hamdi, kierownikiem działu Data Science w platformie internetowej  Sarenza.

Zastosowane systemy algorytmów uczą się, na podstawie wizyt klientów w sklepie internetowym, jakie są ich preferencje i przyzwyczajenia. Jesteśmy w stanie, przy każdej nowej wizycie, stworzyć perspektywę wszystkich wizyt każdego klienta i umożliwić mu wykorzystanie doświadczenia wszystkich naszych klientów. Do tego dochodzą informacje zebrane w sieciach społecznościach, na forach, w komentarzach na temat produktów, które również stanowią cenne źródło danych.

W ten sposób możemy lepiej doradzić naszym klientom, przygotować dla nich spersonalizowane sugestie i rekomendacje, dzięki czemu zyskują na czasie, a jakość ich wizyt w sklepie internetowym jest lepsza i skuteczniejsza. Pozwala to na przykład zaproponować modele, które potencjalnie mogą mu się spodobać, w pasującym rozmiarze – unikamy proponowania modelu dostępnego jedynie w rozmiarze 39, kiedy klientka nosi rozmiar 37.

Francuska platforma internetowa Sarenza, która specjalizuje się w sprzedaży butów i akcesoriów, osiągnęła w 2015 roku przychody przekraczające 200 mln euro. Otwarcie polskiej strony Sarenza.pl nastąpiło w marcu 2012 roku.