Samsung Electronics ogłosił nawiązanie strategicznej współpracy z Visa, która pozwoli na udostępnienie usługi Samsung Pay w sklepach internetowych. Jeszcze w tym roku użytkownicy Samsung Pay będą mogli dokonywać zakupów online na całym świecie u setek tysięcy detalistów akceptujących płatności Visa Checkout.

Celem firmy Samsung jest uproszczenie i przyspieszenie płatności online oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa. Płatność w usłudze Samsung Pay, uwierzytelniana poprzez skanowanie linii papilarnych, jest prosta i bezpieczna, a przy tym wygodna dla konsumenta dzięki temu, że eliminuje konieczność czasochłonnego wprowadzania przy każdym zakupie danych karty płatniczej, danych rozliczeniowych czy adresu wysyłkowego. Wykorzystując urządzenia firmy Samsung z czytnikiem linii papilarnych, użytkownicy będą mogli dokonać natychmiastowej płatności wspólnym przyciskiem Visa Checkout/Samsung Pay – bez konieczności wprowadzania nazwy użytkownika i hasła przy każdym zakupie.

Firma Samsung chce również pomóc detalistom w zwiększaniu konwersji sprzedaży. Obecnie wciąż jeszcze występuje wiele przeszkód spowalniających finalizację zakupu i proces płatności. W rezultacie współpracy z Visa usługa Samsung Pay zmieni sytuację sklepów internetowych, zapewniając im taką samą jakość procesu sprzedaży i płatności online, jak w przypadku płatności w sklepach fizycznych za pomocą urządzeń mobilnych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy współpracy z Visa, mającej na celu zaoferowanie prostego, szybkiego i bezpiecznego procesu płatności online milionom użytkowników Samsung Pay, zarówno z poziomu urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych” – powiedział Injong Rhee, CTO of the Mobile Communications Business, Samsung Electronics. „Nasza współpraca przyniesie korzyści nie tylko użytkownikom usługi Samsung Pay, lecz również setkom tysięcy sklepów internetowych poszukujących skutecznych metod zwiększenia konwersji sprzedaży” – dodał Injong Rhee.

„Przemijają już czasy, w których zakupy online wymagały wypełniania obszernych formularzy czy zapamiętywania skomplikowanych danych do logowania, ponieważ takie rozwiązania jak otwarta platforma Visa Checkout stają się dostępne dla setek tysięcy sprzedawców internetowych. Z kolei firmy takie jak Samsung dostrzegają korzyści – zarówno dla konsumentów, jak i detalistów – płynące z upraszczania procesu zakupów online”  – powiedział Jim McCarthy, executive vice president, innovation and strategic partnerships, Visa Inc. „Ogromnie cieszy nas, że z zalet usługi Samsung Pay w świecie płatności mobilnych będą mogły korzystać także sklepy internetowe, co pozwoli konsumentom płacić online za pomocą dowolnego urządzenia i w dowolnej aplikacji, wszędzie tam, gdzie akceptowana jest usługa Visa Checkout” – dodał Jim McCarthy.