San wystartował z nową komunikacją. Jej celem jest wzmocnienie świadomości marki oraz szerokiej palety produktów obejmującej ciastka Łakotki, Holenderskie, Złotokłose, Petitki oraz wafle Łakotki. Marka zmieniła szatę graficzną opakowań, dodając m.in. logotyp programu zrównoważonej uprawy pszenicy Harmony. San zmienia też pozycjonowanie swoich produktów.

Konsumenci od lat znają i lubią Łakotki, Holenderskie, Petitki czy Złotokłose. W 2021 r. ruszył projekt zmian, którego celem jest przede wszystkim nowe pozycjonowanie tych produktów w ramach marki San. Podkreśla ono, że są to naturalne, proste, pyszne ciastka i wafle, starannie wypiekane z najwyższej jakości pszenicy pochodzącej ze zrównoważonych upraw, idealne do dzielenia się z bliskimi. Dzięki zróżnicowaniu portfolio każdy znajdzie w nim coś dla siebie.

W ramach odświeżenia portfolio zmieniono opakowania wszystkich produktów:
powiększono logotyp San, czyniąc go lepiej widocznym. Dodano logo programu Harmony, co potwierdza, że pszenica wchodząca w skład produktu pochodzi ze zrównoważonych upraw.

Kluczowym elementem tego programu jest partnerska współpraca z rolnikami, których gospodarstwa są położone w pobliżu zakładów produkujących ciastka. Przystępując do niego rolnicy zobowiązują się do uprawiania pszenicy w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym poszanowania dla zasobów wodnych i gleby oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Harmony określa również szczegółowe praktyki dotyczące bioróżnorodności. Jedną z nich jest tworzenie łąk wokół pól uprawnych, które z kolei przyciągają istotne dla ekosystemu owady, takie jak pszczoły czy motyle.

Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników.

Nowe pozycjonowanie marki dostało silne wsparcie marketingowe. Od stycznia do października reklamy San są emitowane w TV oraz w OLV. Dodatkowo, od kwietnia do września działania promocyjne będą prowadzone w social mediach (promocja produktów i zachęcanie do wzięcia udziału w loteriach konsumenckich). Kampania jest też widoczna w sklepach.

Zakupem mediów do kampanii oraz obsługą social mediów marki zajął się dom mediowy Mindshare. Za adaptację reklamy na polski rynek odpowiada grupa Publicis. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.