Firmom z sektora handlu detalicznego w Polsce jest coraz trudniej. Na rynku jest coraz większa konkurencja, obserwujemy silną ekspansję dyskontów – mówią eksperci w rozmowie z serwisem wp.pl.

Wśród sieci, które mogłyby uczestniczyć w konsolidacji rynku handlu w Polsce wymieniane są m.in. Tesco, Auchan i E.Leclerc . Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM IDM SA ocenia, że największym problemem małych sklepów jest towarowanie, czy uzyskiwanie rabatów od dostawców. Przypomina, że marże w sektorze są bardzo małe. Kluczem jest dobra logistyka.

Zdaniem Macieja Kabata, analityka DM Amerbrokers, szybko rozwijają się dyskonty, w ten sposób zwiększają presję na pozostałe sieci. Jego zdaniem nie można wykluczyć, że skończy się to konsolidacją rynku. Ocenia on, że dobrą pozycję mają Tesco, Auchan czy E.Leclerc, które mogą próbować łączyć się z innymi podmiotami. Również nie można wykluczyć, by delikatesy, jak Alma czy Piotr i Paweł, miały chęć na zwiększenie liczby sklepów – czytamy w serwisie wp.pl.