Wraz z końcem 2019 r. na rynku e-commerce pojawiła się nowa usługa FedEx Direct2Retail, umożliwiająca klientom firmy szybkie dostarczenie przesyłki do jednego z kilkuset punktów odbiorczo-nadawczych Kolportera na terenie całej Polski w zaledwie 24h. Dostawcą zaawansowanej technologii, umożliwiającej sprawną obsługę zamówień, jest Sendit – firma oferująca kompleksowe oprogramowania e-logistyczne oraz największy w Polsce agregator usług kurierskich.

Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18% rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. W 2019 roku jego wartość przekroczyła magiczną barierę 51 mld zł, a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta w Polsce 28 mln osób, wynika z danych firmy Cushman & Wakefield. Nie dziwi więc fakt, że firmy działające w sektorze e-handlu, wprowadzają coraz nowsze możliwości dla klientów e-sklepów.

W ramach działań skierowanych do polskich przedsiębiorców z branży e-commerce, FedEx wraz z partnerami: Sendit – leaderem technologii e-logistycznych oraz firmą Kolporter S.A.
– największym w Polsce dystrybutorem prasy i właścicielem saloników prasowych, uruchomił usługę pod nazwą FedEx Direct2Retail. Nowa usługa daje klientom e-sklepów możliwość zamówienia przesyłki do jednego z ponad 600 salonów prasowych Kolporter, rozmieszczonych na terenie całej Polski, co zapewnia wygodę i elastyczność zarówno biznesom, jak i klientom indywidualnym oraz umożliwia odbiór przesyłek w bezpiecznym i wskazanym przez odbiorcę punkcie.

– Jako lider rozwiązań dla dostaw e-commerce, od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą popularność modelu „dostaw do punktu”. Odnotowujemy to bardzo mocno w Sendit, gdzie udział przesyłek kierowanych z i do punktu w całości wolumenu przesyłek osiąga już nawet 30 proc. 2019 był kolejnym rokiem eksperymentów, zbierania doświadczeń oraz przede wszystkim rozwoju tej formy dostawy. Cieszę się, że w ramach nawiązanego partnerstwa, mogliśmy wykorzystać efekty wielu naszych badań i doświadczeń rynkowych w jednym kompletnym rozwiązaniu, składającym się z wygodnej mapy wyboru punktów dla klientów, automatycznych narzędzi dla nadawców oraz systemu dla operatorów usługi. W usłudze FedEx Direct2Retail, Sendit dostarcza oprogramowanie, dzięki któremu możliwa jest szybka realizacja zamówienia pomiędzy FedEx a salonikami Kolportera – mówi Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A.

Usługa obejmuje przesyłki o wadze do 10 kg i maksymalnych wymiarach 30x40x50 cm. Paczka dostarczona do wybranej lokalizacji Kolportera poczeka na odbiór cztery dni robocze, a o jej doręczeniu klient może zostać powiadomiony za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji, w tym wiadomości e-mail i SMS. Każdy z punktów obsłuży również pobrania gotówkowe do 3 tys. zł.