Sephora uruchomiła nowy koncept perfumerii. Nowy format sklepu zajmuje powierzchnię ponad 400 mkw. i jest odpowiedzią na najnowsze trendy w segmencie „Beauty” – podaje retailnet.pl.
Możemy w nim zauważyć liczną obecność technologii cyfrowej, której autorem jest polska spółka technologiczna Nanovo. Nowy koncept jest kontynuacją strategii marki, która koncentruje się na intensyfikacji doświadczeń zakupowych i większym zaangażowaniu klientów. Do dyspozycji jest strefa Beauty Hub, która jest wyróżnikiem na rynku, oferując Klientom wyjątkowy asortyment marek rekomendowanych w całej sieci.
Weryfikując liczne wdrożenia cyfrowe na europejskim rynku możemy zauważyć trend skierowany głównie na doznania zakupowe klientów z ang. „Customer Centric”. Kontakt z marką jest realizowany wielokanałowo, jednak największy nacisk jest na bezpośrednią relacje w trakcie procesu zakupowego. W nowym koncepcie zauważymy przede wszystkim bardzo zróżnicowaną technologię cyfrową, która podkreśla wyjątkowy charakter perfumerii. Wszechobecne nośniki cyfrowe mają na celu wyeksponowanie unikalnych cech oferowanych marek, przekazanie informacji o najnowszych promocjach czy ukierunkowanie do wybranych działów potencjalnych klientów. Każdy z nośników spełnia określoną funkcję i jego rola została określona zgodnie ze strategią „in-store” zdefiniowaną przez markę Sephora.
Bardzo silnie zaakcentowana jest strefa „Sephora Make Up”, która zapewnia bezpłatne konsultacje i skorzystanie z porady specjalisty bez konieczności wcześniejszego umówienia terminu. Wszystkie proponowane usługi są w głównym trakcie komunikacyjnym sklepu i są częścią strefy „Beaty Hub”. Z ciekawostek możemy dodać, że Sephora będzie propagować nowe usługi min. personalizację zakupionych prezentów, co jest nowością w tym segmencie. Cały czas klientom serwowana jest dedykowana ścieżka audio, która jest nieodzownym elementem marketingu sensorycznego. Każdy z managerów perfumerii może efektywnie zarządzać ścieżką audio z pozycji tabletu i wpływać na zachowania klientów.