Typowa kupująca on-line jest  młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Tak wynika z kwietniowego badania Ceneo.pl przeprowadzonego na grupie prawie 1600 respondentów, z czego Panie stanowiły blisko 56% (łącznie ok. 890 respondentek). Wśród nich największą grupę tworzyły te w przedziale wiekowym między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 57,3%. Ponadto, prawie 1/4 internautek (24,5%) pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci – aż 41%. Wśród ankietowanych były też i Panie będące w związku małżeńskim, jednakże nie mających jeszcze dzieci – 17% ankietowanych. Z badania wynika także, że osoby, które ukończyły studia wyższe magisterskie stanowią największą grupę kupujących online – 38,5%. Natomiast osoby z wykształceniem gimnazjalnym (4,9%) i zasadniczym zawodowym nie przekroczyły łącznie 11% badanych. – 6%. Dodatkowo zaledwie 7,9% kobiet zadeklarowało, że nie kupuje wcale w internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3% ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu (32,7%). Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu (2,9%).

Polki zapytane o to, czego najczęściej poszukują w Internecie wskazały na takie kategorie jak: Odzież, obuwie, dodatki (76% ankietowanych), Dom i wnętrze (44,5%), Zdrowie i uroda (43,7% ) oraz Książki i muzyka (39%) i Dla dziecka (33%). Można zauważyć zdecydowaną korelację między tym, czego Polki szukają w sieci, a  tym co faktycznie kupują. Jeśli już znajdą w sieci produkty, których szukały, podobają się im i są w dobrej cenie, to decydują się na ich zakup. Przeprowadzone w kwietniu badanie Ceneo.pl wskazuje, że zdecydowana większość kobiet (56,7%) w Internecie kupuje właśnie ubrania i buty.