Na progu XXI wieku BMW, w ramach swojej oferty, postawiło na promocję samochodów marki Mini. Charakterystyczne brytyjskie autko doczekało się nie tylko kilku zróżnicowanych wariantów, ale także dziesiątków rozsianych po całym świecie, efektownych showroomów.
Mini – uznany w motoryzacyjnym podsumowaniu stulecia za jeden z trzech najważniejszych modeli XX wieku, brytyjski odpowiednik malucha miał więcej szczęścia niż nasz Fiat 126p. I to nie tylko jeśli chodzi o wyróżnienia takie jak to opisane powyżej czy zdobycie tytułu najważniejszego klasyka wszechczasów. Kiedy w 2000 roku po 41 latach zakończono produkcję flagowego modelu, Mini rozpoczął życie jako osobna marka pod auspicjami BMW. Doczekał się wersji cabrio, hatch, combi, SUV, coupé i crossover, a w ciągu dekady 2005-2015 jego globalna sprzedaż wzrosła ponad 1,5-krotnie – z 200 do 338 tysięcy modeli. Choć w porównaniu z wolumenem produkcji BMW, sięgającym w 2015 roku niemal 2 milionów egzemplarzy to stosunkowo niewiele, nie można oprzeć się wrażeniu, że marka jest oczkiem w głowie koncernu. Widać to doskonale na przykładzie jej samodzielnej sieci salonów, w których szczególną wagę przykłada się nie tylko do ekspozycji samochodów, ale także do budowania brandu Mini.

Po przejęciu w 1994 r. koncernu Rover, BMW odsprzedało konkurentom wszystkie jego marki z wyjątkiem jednej: Mini. Przez sześć lat kontynuowano produkcję klasycznych modeli, by w 2001 zaprezentować pierwszy egzemplarz stworzony dzięki połączonemu know-how obydwu przedsiębiorstw. Dystrybutorzy BMW zyskali prawo do sprzedaży zgrabnego, charakterystycznego autka i zaczęli skwapliwie ją wykorzystywać. Jednym z chętnych firm był pośrednik współpracujący z niemieckim gigantem od 90 lat – Automag GmbH. W 2017 roku przedsiębiorstwo zbudowało w Monachium showroom Mini o powierzchni 400 mkw., w którym wykorzystano najnowocześniejsze technologie ekspozycyjne i spójnie połączono ze sobą wszystkie strefy muszące znaleźć się w salonie trendownej marki.

– W prestiżowych salonach sektora samochodów osobowych szczególnie wyraziste odzwierciedlenie znajduje dążenie handlowców do kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Integralną częścią powierzchni tego typu stają się strefy komfortu, w których potencjalni klienci mogą wygodnie usiąść i chłonąć ducha marki – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – W placówkach handlowych znanych marek motoryzacyjnych znajdują się często także regały z gadżetami, stanowiska do finalizowania transakcji oraz – co najważniejsze – punkty ekspozycji samochodów – wymienia Gabryelczyk.

Choć niemal cała powierzchnia salonu pozbawiona jest ścianek działowych, a kolorystyka ścian i elementów konstrukcyjnych jest monochromatyczna, dzięki wykorzystanemu wyposażeniu oraz zastosowanym rozwiązaniom oświetleniowym, wizualne wyodrębnienie funkcjonalnych stref nie nastręcza najmniejszych trudności.

– Na czarnych podporach i szynach, kontrastowo odcinających się od bieli ścian i stropu oraz szarości podłóg, na całej powierzchni sklepu użyto opraw jednej serii. Wielowariantowe reflektory o regulowanym wychyleniu i jednolicie czarnej obudowie cylindrycznego kształtu dopasowano pod względem parametrów strumienia świetlnego do konkretnych zadań w poszczególnych sekcjach salonu – opowiada Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – W miejscach, w których kluczowe znaczenie ma „luz” i dobre samopoczucie przebywających w nich osób, relaksowi sprzyja ciepłe światło. Tam, gdzie w centrum uwagi mają znaleźć się produkty: a więc przy regałach z gadżetami i próbnikami kolorów lakieru oraz w strefach ekspozycji samochodów, zastosowano oprawy dające nieco chłodniejsze światło, charakteryzujące się doskonałym wskaźnikiem oddawania barw na poziomie 95%. Rozwiązanie zapewnia autentyczny wygląd lakieru i tapicerki, podkreślając wizualne walory eksponowanych Mini – tłumaczy Filip Gabryelczyk.

By zapewnić komfort pracy na stanowiskach komputerowych, nad biurkami zastosowano dodatkowo oświetlenie punktowe. Wystroju dopełniają czerń i beż mebli, wielkoformatowe zdjęcia miast stanowiących naturalne otoczenie Mini oraz efektowne siatki, dodatkowo rozgraniczające wizualnie strefy zarysowane przez chłodne i ciepłe światło.