Spółka Open Media podpisała umowę zakupu sieci sklepów AVANS, warunkowaną decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. AVANS to jedna z największych polskich sieci elektromarketów z artykułami multimedialnymi, RTV i AGD, obecna zarówno w małych, jak i dużych miastach, głównie na terenie zachodniej Polski.

Nabycie przez Open Media sieci AVANS jest krokiem w kierunku rozwoju potencjału przejmowanej spółki. Nowy właściciel planuje budowę biznesu w oparciu o markę AVANS, która kilka lat temu posiadała wysoki udział w sprzedaży detalicznej.

– Przejęcie sieci AVANS traktujemy jako inwestycję długoterminową w branżę, w którą od dawna inwestujemy i w której mamy olbrzymie doświadczenie, miedzy innymi za sprawą budowania marki Media Expert. Uważamy, że rynek produktów Multimedia, RTV i AGD będzie dynamicznie się zmieniał w kolejnych latach, szczególnie w obszarze kanałów sprzedaży i preferencji konsumenckich, a sieć AVANS to spółka z bardzo silnym brandem i dużym potencjałem wzrostu – mówi Arkadiusz Tomala, Prezes Zarządu Open Media.

Sieć sklepów AVANS, dzięki doświadczeniu nowych właścicieli, którzy wprowadzili na rynek markę Media Expert i której obecnie są współwłaścicielami, ma szansę odbudować swoją pozycję w branży. W rankingu zrealizowanym przez dziennik Rzeczpospolita w 2011 roku marka AVANS została wyceniona na ponad 133 mln złotych.