Dostawcy usług kurierskich mają do odegrania kluczową rolę podczas epidemii koronawirusa, zapewniając niezbędne usługi logistyczne umożliwiające przepływ towarów. GLS nieprzerwanie świadczy usługi transportu paczek we wszystkich krajach, w których działa Grupa, wspierając lokalne społeczności w całej Europie i Ameryce Północnej w tym krytycznym czasie.

“Jako dostawca usług kurierskich w dalszym ciągu dostarczamy towary pomiędzy społecznościami w Europie i Ameryce Północnej. Obecnie zamknięcia granic w Europie mają zastosowanie jedynie do przepływu osób w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii. Nie ma to wpływu na swobodny transport towarów w Europie, chociaż zwiększone kontrole na przejściach granicznych mogą powodować opóźnienia i dłuższy czas tranzytu ”, wyjaśnia Saadi Al-Soudani, Group International MD w GLS.

Wszystkie spółki GLS niezawodnie doręczają przesyłki – nawet w krajach poważnie dotkniętych pandemią. Niektóre regiony mogą być jednak objęte ograniczeniami wynikającymi z lokalnych rozporządzeń. Najnowsze aktualne informacje na ten temat można znaleźć na stronach internetowych GLS.

„Utworzyliśmy grupy zadaniowe na szczeblu krajowym i międzynarodowym. Grupa zajmująca się transportem międzynarodowym nieustannie dostosowuje trasy do najnowszych okoliczności na granicach i w poszczególnych krajach – mówi Al-Soudani. „Usługi transgraniczne są dostępne w całej europejskiej sieci, a nasze międzynarodowe połączenia dalekobieżne są stabilne”, dodaje.
W związku z tym, że wiele firm pozostaje obecnie zamkniętych, GLS prosi nadawców o weryfikowanie z wyprzedzeniem czy adres doręczenia ich paczki będzie dostępny. Jeśli dostawa nie będzie możliwa, GLS zwróci przesyłkę.