GS1 Polska oraz Izba Gospodarki Elektronicznej zapraszają e-sklepy, szczególnie działające w branży Fashion, do udziału w ankiecie realizowanej w ramach projektu „Label Power. Siła etykiety”. Projekt ma na celu zdefiniowanie potrzeb branży e-commerce w zakresie treści elektronicznych etykiet produktowych i doprowadzenie do łatwiejszego ich tworzenia.
Wprowadzenie produktu do obrotu wymaga od sklepu internetowego wiele pracy. Samo przygotowanie opisu, w zależności od jego szczegółowości i typu asortymentu, zajmuje od kilku minut nawet do kilku godzin. Rozwiązaniem dla tego problemu mogłaby być rzetelna, zawierająca podstawowy zakres treści, przygotowana przez producenta i dostarczana na rynek wraz z towarem, elektroniczna etykieta produktu. Rozpoczął się kolejny etap projektu, który ma do tego doprowadzić.
GS1 oraz Polska Izba Gospodarki Elektronicznej od ponad pół roku współtworzą Grupę Roboczą Odzież i Obuwie, której celem jest zdefiniowanie rejestru podstawowych danych produktowych dla sklepu internetowego. Wraz z partnerami uczestniczącymi w pracach Grupy przeanalizowano dziesiątki parametrów opisujących towary w branży Fashion i przygotowano odpowiednie listy. Teraz zostały one ujęte w formie ankiet – jedną skierowano do e-sklepów, drugą do konsumentów. Celem obu ankiet jest oszacowanie, które elementy opisu produktu są kluczowe podczas wyszukiwania go w e-sklepie. „Chcemy sprawdzić, według jakich parametrów szukają konsumenci i które elementy w opisie produktu najbardziej ich interesują oraz jakie elementy są ważne zdaniem e-sklepów. Jesteśmy bardzo ciekawi czy wyniki będą zbieżne. – komentuje Kinga Szewczyk z GS1 Polska. Wyniki ankiet zostaną udostępnione sklepom, które wezmą udział w projekcie oraz producentom, którym ma to pomóc w tworzeniu elektronicznych etykiet. „W chwili obecnej rozpoczynamy prace w ramach Grupy Odzież i Obuwie. Nasze działania mają doprowadzić do powstania standardu, który każdemu e-sklepowi pozwoli przygotować podstawowy i porównywalny opis produktu, ułatwiający jednocześnie opracowanie indywidualnego opisu marketingowego. Działania te mają służyć ułatwieniu sprzedaży sklepom internetowym, których klient jest coraz bardziej świadomy, a przez to wymagający.” – dodaje Patrycja Staniszewska, Członek Zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej
Z roku na rok dynamicznie rośnie liczba osób kupujących lub szukających produktów w Internecie. W 2009 roku zakupy on-line robiło 5,8 mln Polaków, w 2014 już niemal 14 mln (raport ”E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”). Jak wynika z ww. raportu, aż 80% badanych kupuje on-line odzież i dodatki, wydając średniomiesięcznie 90 zł, a 57% kupuje obuwie, za średnią wartość 133 zł.