Do 250 osób podczas spotkań online, zarządzanie kontami pracowników, zabezpieczenia klasy korporacyjnej, a do tego przyjazny interfejs – to wszystko łączy w sobie Skype dla firm. Komunikator biznesowy, będący wynikiem połączenia najlepszych cech skype’a i Lynca, jest w pełni zintegrowany z aplikacjami Office, znacznie skracając czas pracy na dokumentach, pozwalając na lepsze planowanie i rejestrowanie spotkań online.

Skype dla firm to zmodyfikowany i ulepszony program Lync, który cechuje połączenie zaawansowanych funkcjonalności biznesowego komunikatora oraz prostota i intuicyjność aplikacji konsumenckich.  Dzięki temu codzienna komunikacja pomiędzy pracownikami jest nie tylko efektywna, wspiera pracę na dokumentach, ale też  jest po prostu wygodna i przyjemna.
– Osoby, które wcześniej korzystały z programu Lync, w Skypie dla firm rozpoznają wszystkie funkcje, które teraz zostały podane w odświeżonym interfejsie. Oprócz tego nowy komunikator został wyposażony w dodatki, które znacznie usprawnią codzienną komunikację w firmie, zwłaszcza pracę z dokumentami  – komentuje Tomasz Smirnow, Business Development Manager w Onex Group.

W programie są dostępne wszystkie podstawowe funkcje programu Lync, takie jak np. przyciski szybkich akcji, które pozwalają wysłać wiadomość błyskawiczną lub zadzwonić do osoby z listy kontaktowej za pomocą jednego kliknięcia. Nową funkcją Skype dla firm jest m.in. podgląd transferu plików, które można błyskawicznie pobrać lub przesłać dalej. Skype dla firm cechuje uproszczone rozłożenie kontrolek i menu, ułatwiające znalezienie potrzebnego polecenia. Tekst rozmowy jest sformatowany w oknie konwersacji, dzięki czemu można łatwo zobaczyć, kto z nami rozmawia, a konwersacje na kartach pozwalają śledzić kilka dyskusji jednocześnie. Nowe dodatki to m.in. możliwość nawiązywania połączenia poprzez Skype dla firm także przy użyciu telefonu stacjonarnego.
– Te firmy, które korzystają ze Skype dla firm Server 2015, mogą skonfigurować z programem telefon stacjonarny PBX. Będą mogły wówczas łączyć się z wybranymi osobami z poziomu interfejsu użytkownika, a dźwięk rozmowy będzie słyszalny z słuchawce telefonu stacjonarnego – wyjaśnia Tomasz Smirnow. – Istnieje także możliwość nawiązywania połączeń z poziomu klienta Skype dla firm z dowolnego dostępnego telefonu, także komórkowego. W praktyce osoba, do której dzwonimy, będzie widziała nasz numer telefonu tak, jakby połączenie było nawiązywane z głównego numeru telefonu w firmie. Co ważne, dźwięk kierowany na telefon będzie doskonałej jakości – dodaje.

Komunikator jest zintegrowany z katalogiem Skype’a, co oznacza, że użytkownicy programu mogą komunikować się nie tylko wewnątrz danej organizacji, ale też łączyć się z setkami milionów użytkowników  bezpośrednio z poziomu interfejsu użytkownika programu Skype dla firm. Skype dla firm jest zintegrowany z MS Office. Oznacza to, że użytkownicy aplikacji z tego pakietu mogą wykorzystywać komunikator podczas pracy nad dokumentami, prowadzić na czacie grupowym rozmowy z współtwórcami danego dokumentu. Integracja z pakietem Office jest bardzo pomocna  w kwestii umawiania spotkań, pozwala także w szybki sposób udostępniać prezentacje Power Point i inne dokumenty, a także rejestrować, a potem odtwarzać spotkania.
– Możliwość rozpoczynania konwersacji z poziomu aplikacji pakietu Office to jedna z największych korzyści, jakie daje Skype dla firm. Takie rozwiązanie z pewnością przyspieszy i  usprawni pracę na dokumentach. Zniknie konieczność prowadzenia rozmów w postaci wysyłanych wiadomości z pozostałymi autorami treści i konsultowanie uwag, w zamian za to dyskusje i zmiany na dokumentach będą mogły być dokonywane w czasie rzeczywistym – podsumowuje T. Smirnow.

Skype dla firm jest dostępny w ramach pakietu Office i usługi Office 365, podobnie jak wcześniej był dostępny Lync. Użytkownicy programu Lync Server, którzy korzystają z pakietu Software Assurance, mają uprawnienia do wdrożenia Skype’a dla firm. Z kolei użytkownicy usługi Office 365, którzy korzystają z usługi Lync Online, otrzymają automatyczne aktualizacje w ramach subskrypcji.