Konsumenci coraz częściej wybierają smartfony do zakupów online. „W Polsce w zeszłym kwartale udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 16.7%. Niewielki wzrost liczby transakcji mobilnych w Polsce z kwartału na kwartał może być podyktowany ograniczoną dostępnością systemu płatności za pomocą jednego kliknięcia dla smartfonów i innych urządzeń mobilnych.Smartfon także w Polsce wyprzedził już tablet pod względem liczby konwersji, osiągając 62% wszystkich transakcji mobilnych – powiedziała Kamila Pater, Country Manager Criteo Poland.

Podczas gdy wszystkie urządzenia i kanały powinny być zoptymalizowane, smartfony są kluczowym narzędziem graczy e-commerce:

•    Smartfony generują 56 procent mobilnych transakcji i 64 procent zakupów z poziomu urządzeń mobilnych w przypadku najwyższego kwartyla sprzedawców.
•    Wskaźnik konwersji z poziomu smartfona jest dwa razy wyższy w przypadku najwyższego kwartyla sprzedawców, w porównaniu z pozostałymi detalistami