Jak wynika z raportu Kantar Media wykorzystanie smartfonów w skali globalnej w ciągu zaledwie 4 lat uległo podwojeniu – podaje dlahandlu.pl.
Urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem. Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do:
⦁ wyszukiwania informacji: 80% z nich używa wyszukiwarek mobilnie,
⦁ oglądania wideo: 64% ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu,
⦁ ekran telefonu to pierwsza rzecz, na jaką zerkają po przebudzeniu: dla młodych użytkowników, smartfon to ulubione urządzenie ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, jak sprawdzanie godziny (70%) czy ustawianie budzika (74%),
⦁ robienia zakupów: 4% robi mobilne zakupy, a 27% poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu
Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14%. W 2012 roku zapytaliśmy Polaków czy używają smartfonów, tabletów lub komputerów. Wtedy 61% populacji korzystało z jednego z tych urządzeń, 15% z dwóch, a tylko 2% ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21%. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32% Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci – smart TV.