Wasz Sklep SPAR – należący do SPAR Group wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – uruchomił usługę SPAR Drive w sklepach SPAR oraz Piotr i Paweł. Klienci sklepów w Częstochowie, Rzeszowie, Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim mogą od teraz odbierać zamówienia złożone przez Internet na parkingu sklepu. Po zaparkowaniu na dedykowanym miejscu parkingowym przed placówkami pracownik wstawi zakupy klienta wprost do jego bagażnika. Usługa zostanie wdrożona łącznie w 11 miastach w Polsce do końca kwietnia. Sieć SPAR zakłada również uruchomienie obu usług w kolejnych 12 placówkach w maju, w tym w 6 nowych miastach – jeśli formuła się przyjmie.

„W obecnej sytuacji kluczowe jest sprostanie rosnącemu zainteresowaniu klientów zakupami przez Internet – a także prowadzenie działań, które zmniejszą kolejki w sklepach stacjonarnych – dla bezpieczeństwa klientów i pracowników. Opcja SPAR Drive jest najwygodniejszą usługą typu zamów-odbierz. Nie ma nic prostszego od zamówienia online, zaparkowania w dedykowanym miejscu przez sklepem, otworzenia bagażnika i odjechania z zakupami. Klienci sklepu online mają dostęp do pełnej oferty produktów SPAR oraz Piotr i Paweł – takiej samej, jak w sklepach stacjonarnych, w tych samych cenach i bez żadnych dodatkowych kosztów. Wciąż szukamy kolejnych rozwiązań, które jeszcze bardziej zwiększą poziom bezpieczeństwa naszych klientów oraz pracowników” – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep SPAR.

Od 7 kwietnia 2020 roku aż do odwołania w wybranych placówkach SPAR oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki z listą zakupową. Po uzupełnieniu zamówienia poza sklepem można zostawić ulotkę w przeznaczonym do tego miejscu – załoga sklepu skompletuje koszyk i zadzwoni do klienta, gdy zakupy będą gotowe do odebrania przy kasie, gdzie ten dokona płatności. Rozwiązanie to umożliwi osobom młodszym realizację zakupów w godzinach dla seniorów.

W sklepach SPAR w związku z pandemią obowiązuje jeszcze częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze SPAR International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach SPAR. Odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.