Expondo testuje pilotaż nowych e-sklepów marek własnych: Physa, Stamos Germany i Royal Catering.

Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 000 konsumentów na całym świecie aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Możliwość znalezienia unikatowego produktu w online za niższą od rynkowej cenę, kusi coraz większą liczbę klientów. Jednak w biznesie oprócz ceny, liczy się przede wszystkim doradztwo, przywiązanie do marki i ekspertyza sprzedającego.

Przedsiębiorca poszukuje konkretnych produktów do rozwoju swojego biznesu, odwiedzając e-sklep, chce mieć ofertę dostosowaną do jego potrzeb. Zaufanie, doświadczenie, specjalistyczna wiedza i bezpieczeństwo są najbardziej poszukiwanymi cechami. Podążając tym trendem, expondo testuje pilotaż pierwszych sklepów dedykowanych swoim kluczowym markom własnym – Physa, Stamos Germany i Royal Catering.

– Ekspertyza przedsiębiorstwa w produktach specjalistycznych przybiera na znaczeniu. Działając na rynku B2B, tym bardziej staramy się specjalizować w danej niszy – po to, żeby być w niej prawdziwym partnerem naszych klientów -profesjonalistów – zaznacza Jacek Powałka, Dyrektor ds. Marketingu w expondo. – Nie koncentrujemy się wyłącznie na samej sprzedaży, ale przede wszystkim na doradztwie – chcemy dzielić się wiedzą przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W naszej ofercie posiadamy 16 marek własnych, z produktami dedykowanymi branżom: HoReCa, przemysł, warsztat, wellness czy sport. Dobrze znając specyfikę artykułów, jesteśmy w stanie fachowo doradzić, jak je optymalnie wykorzystać – podkreśla.

Pierwszy sklep online jest już w fazie testów dla marki Physa – znajduje się w nim kilkaset produktów do salonów urody, fryzjerskich i gabinetów SPA. Jednocześnie w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Liechtenstein pilotażowo testowane są sklepy dwóch innych marek: Stamos Germany (branża spawalnicza) i Royal Catering (branża HoReCa). W ciągu najbliższych lat wszystkie sklepy będą dostępne na 28 europejskich rynkach.

Proces i efektywność sprzedaży w sklepie internetowym można mierzyć na każdym jego etapie i w przeciwieństwie do działań offline, łatwo jest zweryfikować jego skuteczność i opłacalność. Statystyki konwersji sklepów wielobranżowych są na poziomie ok. 2 proc., w porównaniu do sklepów dedykowanych, które cieszą się wyższymi osiągnięciami. Do oceny efektywności e-sklepu firma wprowadziła, m.in. zaawansowane testy A/B weryfikujące hipotezy biznesowe. Za pomocą tego narzędzia klienci mogą wypróbować kilka wersji strony internetowej, a specjalny system wylicza, która opcja bardziej im odpowiada, a co za tym idzie – wpływa na konwersję. Już po miesiącu funkcjonowania sklepu można wyciągnąć pierwsze wnioski i zdecydować, czy warto go utrzymywać i prowadzić dalsze inwestycje związane, np. z szerszą ekspertyzą fachową.

– Długofalowo w e-commerce obroni się tylko jakość i rzetelna wiedza ekspercka, dlatego sklepy marek z niszy branżowej muszą opierać się na tych cechach. W konsekwencji wygeneruje to większy potencjał wzrostów w e-commerce – zauważa Jacek Powałka.

Grupa expondo z siedzibą w Berlinie i w Zielonej Górze jest renomowanym producentem oraz internetowym sprzedawcą sprzętu dla profesjonalistów z różnych sektorów gospodarki. Asortyment firmy to ponad 2000 produktów, dostarczanych na 28 rynków w Europie, pod 16 własnymi markami.