Sześciotygodniowa, wielowymiarowa kampania promocyjna „Spróbuj czegoś nowego z Visa” zachęca posiadaczy kart Visa do płacenia nimi zarówno w stacjonarnych punktach sprzedaży, jak i w sklepach internetowych. Centralnym elementem promocji jest konkurs zachęcający użytkowników kart Visa, aby podjęli nowe wyzwanie w swoim życiu, użyli przy jego realizacji karty Visa i podzielili się zdjęciami oraz filmami wideo, dokumentującymi to, czego dokonali. Trwającą od 27 lutego do 9 kwietnia br. promocję wspiera m.in. telewizyjna kampania reklamowa. Dodatkowo, w wybranych czterech miastach Polski, osoby odwiedzające centra handlowe będą miały okazję zetknąć się z tzw. rozszerzoną rzeczywistością, innowacyjną zabawą opartą o najnowszą technologię – po raz pierwszy w Polsce wykorzystaną na tak szeroką skalę. W wyselekcjonowanych miejscach w galeriach powstaną specjalne strefy Visa, w których będzie można m.in. spotkać się ze zwierzętami, doświadczyć lądowania na Księżycu czy spotkania z UFO. Osoby odwiedzające te miejsca otrzymają dodatkowo kupony rabatowe do wykorzystania u partnerów akcji – w sieciach C&A (Kraków) oraz Intersport (Warszawa, Wrocław, Gdańsk). Eventy będą wspierane bardziej tradycyjnymi działaniami reklamowymi w poszczególnych centrach handlowych – m.in. animacjami na ekranach.

W ramach konkursu „Spróbuj czegoś nowego z Visa” osoby, które dokonają płatności z Visa, zarejestrują transakcję na stronie konkursowej www.konkurs.visa.pl oraz opiszą lub udokumentują na zdjęciu albo nagraniu audio-wideo, czego nowego spróbowali w życiu dzięki płatności kartą Visa, będą mogły zdobyć atrakcyjne nagrody. Codziennie do wygrania są 24 karty przedpłacone Visa o wartości 200 zł każda, raz w tygodniu przyznawana jest nagroda w postaci karty przedpłaconej Visa o wartości 1000 zł, natomiast nagrodą główną w konkursie jest samochód osobowy – hybrydowa Toyota Auris Premium Style.

Promocję „Spróbuj czegoś nowego z Visa” wspiera intensywna kampania reklamowa w telewizji (emisja spotów m.in. na kanałach TVP, w kanale Polsat oraz TVN), internecie (reklama display m.in. w serwisach Onet.pl, Interia.pl, Wp.pl) oraz w wybranych punktach sprzedaży (m.in. w kasach PKP Intercity czy w sieciach handlowych Piotr i Paweł, Alma i Tesco). Za strategię, kreację kampanii i produkcję spotów odpowiedzialna jest agencja reklamowa Saatchi & Saatchi, natomiast zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

Możliwość wykorzystania materiałów reklamowych związanych z promocją w komunikacji ze swoimi klientami otrzymały także banki-wydawcy kart Visa.

Kampania telewizyjna wspierająca promocję Visa, jako pierwsza w całej Europie, wykorzystuje nową identyfikację wizualną marki, a także nowe hasło – „Visa zawsze, wszędzie” („Visa always on”).