Według globalnego badania Oracle Retail klienci uważają, że marki nie spełniają ich oczekiwań dotyczących dostawy i wygody, przez co nie wykorzystują wszystkich możliwości
Według nowego badania konsumenckiego, które objęło 15 800 respondentów, sprzedawcy detaliczni nie spełniają oczekiwań klientów, a w wielu przypadkach nie radzą sobie nawet z podstawami. Doskonałym przykładem jest tutaj to, że dwie strony kompletnie się nie zgadzają co do tego, jak prosty jest zwrot zakupionych produktów. Podczas gdy 57% z 210 przebadanych sprzedawców detalicznych stwierdziło, że zwrot produktów jest „bardzo łatwy”, taki sam odsetek konsumentów był odmiennego zdania i ocenił proces zwrotów jako „wyjątkowo uciążliwy” lub stwierdził, że mógłby być łatwiejszy.
Klienci i sprzedawcy nie zgadzają się również co do tego, co jest najważniejsze podczas zakupów w sklepie stacjonarnym. Wygodę, polegającą np. na dostępności odpowiedniego rozmiaru, uważa za najważniejszą ponad połowa (56%) konsumentów, ale tylko 34% sprzedawców. Za ważne elementy klienci uznali również możliwość odkrywania, obejmującą np. przestrzeń na eksperymenty i wypróbowywanie nowych produktów (36%), oraz porady ekspertów (22%), podczas gdy wśród sprzedawców tylko 18 i 6% respondentów uznało te cechy za istotne.
Na pytanie, w jaki sposób sprzedawcy przygotowują się na spełnianie wciąż ewoluujących wymagań klientów, zdecydowana większość z nich wskazywała na „szybszą dostawę”. Klienci są tego samego zdania. Co więcej, są również otwarci na nowe sposoby dostawy, o ile będą one tanie i szybkie. 92% konsumentów stwierdziło, że chciałoby mieć opcję „bezpłatnej dostawy w następnym dniu najszybszą dostępną metodą — dronem, samochodem autonomicznym, firmą kurierską itp.”. Oznacza to o wiele bardziej pozytywne podejście do nowych modeli dostawy w porównaniu z poprzednim badaniem.
Z jednym zastrzeżeniem — zamawiany produkt powinien dotrzeć do nich na czas. Według 13% konsumentów konsekwencją opóźnionej dostawy będzie to, że już nigdy więcej nie zrobią zakupów u danego sprzedawcy.
Dostęp do bezpłatnej wersji raportu można uzyskać pod adresem: http://oracle.com/goto/settingthebar