Polska to kraj psiarzy – taki wniosek można wyciągnąć patrząc na dostępne dane – już niemal połowa Polaków posiada w swoim gospodarstwie domowym co najmniej jednego psa. Te dane potwierdza dynamiczny rozwój podkategorii produktowej z artykułami dla psów, w ramach kategorii „Supermarket”, który można obserwować od początku roku na platformie zakupowej ERLI.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy liczba sklepów prowadzących sprzedaż tych produktów na ERLI wzrosła o 46% i obecnie jest ich ponad tysiąc. Oferują one blisko 200 tys. produktów dla „najlepszych przyjaciół ludzi”. Dzięki temu oraz za sprawą rozwoju ERLI, liczba transakcji produktów w podkategorii „Artykuły dla psów” w czerwcu br. wzrosła o ponad 400% r/r.
Tak szybki rozwój tej kategorii produktowej spowodował równie imponujące wzrosty na ERLI w asortymencie: „karmy dla psów” – liczba transakcji w czerwcu wzrosła o ponad 700% w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Już teraz możemy zauważyć dwie tendencje w zachowaniu konsumentów robiących zakupy online dla swoich pupili – Polacy wykorzystują e-commerce, aby w lepszych cenach kupić produkty, które do tej pory kupowali w sklepach stacjonarnych. Dlaczego? Z jednej strony dla oszczędności czasu i wygody, bo mogą te zakupy robić z wyprzedzeniem, a w przypadku większych opakowań fakt, że kurier dostarczy je pod same drzwi również ma znaczenie.
Drugim powodem jest oszczędność pieniędzy w czasie wciąż panującej inflacji. Dlatego właściciele psów poszukują ofert korzystnych cenowo, by otrzymać więcej-za-mniej. Stąd też, wybierają większe warianty karm – opakowania 12 kg i więcej lub wielopaki w przypadku np. jedzenia w puszkach. Coraz większa rzesza właścicieli czworonogów jest też bardziej świadoma w kwestii potrzeb żywieniowych swoich pupili. W związku z tym poszukują karm jakościowych, o lepszym składzie. Oferta dostępna online w tym przypadku oferuje właścicielom psów dużo większy wybór niż ten, jaki mają w tradycyjnych marketach czy stacjonarnych sklepach zoologicznych.
Dużą popularnością na naszym marketplace cieszą się coraz bardziej akcesoria do pielęgnacji, m.in. szampony, odżywki oraz maszynki, nożyczki trymery. Może to wynikać z faktu, że klienci częściej oszczędzają na wizytach u groomerów i wolą sami ostrzyc swojego psa i zadbać o jego wygląd. Jednak równie ważne co wygląd dla właścicieli jest także komfort swoich pupili, w szczególności w okresach bardzo wysokich temperatur. Czerwiec w tym roku był bardzo gorący, dlatego też właściciele psów w ostatnim czasie poszukiwali na naszej platformie produktów, dzięki którym ich czworonogi będą w stanie się ochłodzić. Tylko w ciągu miesiąca zanotowaliśmy wzrost liczby transakcji w podkategorii baseny i maty chłodzące o ponad 3000%, które będą idealnym rozwiązaniem zarówno w ogrodzie, jak i w mieszkaniu.
Autor komentarza: Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI.pl.