“Rubikom Strategy Consultants” oraz marka “Virtoo. Digital Sale Support” publikują najnowszy raport z badań ShoppingShow – edycja 2015. Tym razem podsumowanie dotyczy sprzedaży wielokanałowej oczami branży fashion.
W ubiegłym roku zmierzyliśmy się ze zjawiskiem digitalizacji rynku, a zwłaszcza nowym zwyczajom zakupowym klientów w epoce cyfrowej. W tym roku postawiliśmy przyjrzeć się drugiej stronie – firmom, zwłaszcza modowym, aby dowiedzieć się, co sądzą o wielokanałowej sprzedaży, ale też, jak w praktyce wygląda wdrażanie rozwiązań integrujących sprzedaż w kanałach online i offline. Odpowiedzi naszych respondentów w wielu aspketach nieco nas zdziwiły. Omnichannel w Polsce jest w powijakach. Firmy nie mają czasu na zajęcie się tym tematem, ale też nie zauważają zbytnio, że ich klienci stali się digitalni – że coraz chętniej korzystają z aplikacji i innych dobrodziejstw w swoich smartfonach podczas zakupów. Wedle przedstawicieli branży fashion na sprzedaż wielokanałową przyjdzie czas, kiedy firmy uporają się z profesjonalizacją i generalnie wyzwaniami, jakie stoją za eCommerce. Badanie dowodzi, że tylko 25% decydentów polskich firm modowych rozważa w najbliższym czasie włączenie do strategii marketingowej wielokanałowe wsparcie sprzedaży.
Co myśli branża fashion o sprzedaży wielokanałowej? W jakim stopniu nasze firmy modowe są przygotowane do wdrożeń rozwiązań offline i online? W końcu, jakie są główne bariery i ograniczenia dotyczące digitalizacji według opinii przedstawicieli branży? O tym wszystkim w najnowszym raporcie Shoppingshow.
Pełny raport „Shopping Show 2015 – Sprzedaż wielokanałowa oczami branży ” dostępny na www.shoppingshow.pl oraz profilu Facebook/ShoppingShow. Raport udostępniony jest nieodpłatnie.