Mercedes-Benz wychodzi z dotychczasowych salonów i wkracza w środowisko, w którym na co dzień funkcjonują klienci. Pierwszy tymczasowy pawilon (Pop-up-Store) w postaci Stacji Mercedes pojawił się na warszawskim Powiślu, jako część nowej strategii Mercedes-Benz.
Wśród założeń wchodzących w skład strategii „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” jest tworzenie tymczasowych pawilonów (Pop-up-Stores) w centrum miast, które mają pomóc w jeszcze skuteczniejszym dotarciu do potencjalnych klientów.
Do realizacji tej części strategii wybrano dwa miasta pilotażowe – Warszawę i Hamburg. W Niemczech projekt przygotowywany jest do wdrożenia w tym roku. Natomiast w Warszawie tymczasowy salon – Stacja Mercedes działa już od 20 lipca.
Na powierzchni ponad 200 metrów kwadratowych Stacja Mercedes prezentuje m.in. kompaktowe modele Klasy A i CLA. Kawiarnia z tarasem o powierzchni 150 metrów kwadratowych, kącik dla dzieci, przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże oraz koncerty są otwarte dla szerokiej publiczności i pozwalają na swobodny kontakt z marką w zielonym otoczeniu Powiśla. Część ekspozycji poświęcono mobilności na dwóch kółkach – na miejscu zapewniony jest bezpłatny serwis, można także poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower – smart e-bike.