Firma Strix specjalizująca się w projektowaniu i implementacji systemów e-commerce opartych o Magento odpowiada za wdrożenie nowej wersji platformy dla Lancerto – znanej marki mody męskiej z odzieżą premium. Ten wieloetapowy proces zaowocował nowymi funkcjonalnościami w sklepie internetowym, wydajniejszą pracą witryny i lepszym doświadczeniem zakupowym użytkowników. Od marca klienci marki mogą czerpać jeszcze większą satysfakcję z zakupów.

Zespołowi ekspertów Strix w ciągu kilku miesięcy udało się przenieść sklep z wersji Magento 1 na Magento 2. To odpowiedź na zapotrzebowanie klienta, który poszukiwał systemu będącego w stanie obsłużyć coraz większą liczbę zamówień oraz usprawnić działanie sklepu.

– Decyzja o aktualizacji systemu była kwestią czasu – mówi Mariusz Serafin, Director of Marketing&E-commerce w Lancerto. – Chcieliśmy zapewnić naszym klientom jak najlepsze doświadczenie zakupowe i zwiększyć wydajność witryny. Magento 2 zapewnia nam to wszystko – dodaje.

W nowej wersji znalazły się m.in. takie funkcjonalności jak fit finder – narzędzie umożliwiające znalezienie odpowiedniego rozmiaru ubrania, pełna dwukierunkowa integracja z systemem ERP, czy czytelniejszy system nawigacji po sklepie. Przeprojektowaniu uległa też ścieżka zakupowa i uproszczono proces finalizacji zamówień – od teraz użytkownik może wybrać metodę dostawy, formę płatności i adres wysyłki w jednym oknie, bez konieczności przechodzenia między stronami.

Głównym wyzwaniem stojącym przed zespołem wdrożeniowym Strix było przygotowanie architektury systemu w krótkim czasie. – Mieliśmy cztery miesiące na prace analityczne, integrację z dostawcą systemu ERP i produkcyjne wdrożenie systemu, co przy tak skomplikowanym projekcie i dużej liczbie zaangażowanych osób jest nie lada wyzwaniem. Nasze wieloletnie doświadczenie w implementacji systemu Magento 2 pozwoliła wdrożyć system skrojony na miarę oczekiwań klienta – mówi Barbara Caban, E-commerce Project Manager w Strix.

Lancerto jest marką mody męskiej, która oferuje odzież premium w stylu formalnym i smart casual. Marka stawia na ponadczasową elegancję ze szczególną dbałością o wybór używanych materiałów. Firma została założona w 2008 roku i dysponuje dzisiaj ogólnopolską siecią sprzedaży.

Strix świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe w zakresie omnichannel, e-commerce i cyfrowej transformacji dla firm z sektora B2C i B2B.Jako jeden z najbardziej doświadczonych, oficjalnych partnerów Adobe (Magento) w Europie, od ponad 10 lat wdraża rozwiązania e-commerce, oparte na systmie Magento, dla liderów z branży DIY&home improvement, elektronicznej, budowlanej, motoryzacyjnej, fashion&beauty, finansowej i FMCG.

Współpraca Strix i Lancerto jest kontynuowana od ponad roku.