Według badań, sporą popularnością w Polsce cieszą się strony mobilne, na które decyduje się co czwarty sklep. Tylko w 2014 roku ich wykorzystywanie rozwiązań mobilnych wzrosło o 76 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Jednak podejmując decyzję, nie należy sugerować się wyborami większości, a przeanalizować własną sytuację. Strony mobilne z pewnością są tańszym rozwiązaniem, a na ich wdrożenie potrzeba mniej czasu. Co więcej, nie dotyczą ich dwa główne problemy, jakie występują przy aplikacjach – rozmiar rozwiązania, związane z zajmowaniem pamięci urządzeń mobilnych, jak i przygotowywanie wersji pod dany system operacyjny. Na tym jednak kończą się przewagi stron mobilnych. Aplikacje mobilne z kolei oferują funkcje, których próżno szukać na stronach mobilnych.

Aplikacje mobilne, nawet jeżeli nie są one włączone, mogą wyświetlać informacje o aktualnych promocjach i okazjach na pasku powiadomień smartfona – tzw. powiadomienia push. Dużo lepiej wykorzystują też geolokalizację i mogą reagować na zmieniające się położenie użytkownika, a więc oferować mu np. promocje obowiązujące w danym mieście, a nawet w konkretnym sklepie stacjonarnym. Ponadto, aplikacje mobilne mogą wykorzystywać kamery telefonu. Dzięki temu klient może np. szybko porównać cenę produktu w konkurencyjnym sklepie stacjonarnym, robiąc zdjęcie jego kodu kreskowego, QR czy samego produktu – wyjaśnia Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Kiedy wdrożyć rozwiązania mobilne? Jeszcze rok temu managerowie i właściciele sklepów internetowych dawali sobie na to nawet dwa lata. Dziś tak odległe plany ma zaledwie 12,65 proc. z nich. 15,7 proc. uważa, że powinno stać się to w ciągu najbliższych 3 miesięcy, a ponad połowa daje sobie na to pół roku. Jedno jest pewne, im szybciej sklep wdroży rozwiązania mobilne, tym lepiej. Już teraz posiada je co trzeci sprzedawca działający w internecie.

W dzisiejszych czasach, konsumenci nie myślą o kanale, w którym dokonują zakupów – po prostu kupują. Co więcej, coraz częściej i chętniej przed nabyciem czegokolwiek, robią odpowiedni research – porównują ceny, czytają opinie o produkcie, szukają podobnych, itp. Aż 90 proc. z nich robi to za pomocą smartfonów. Właśnie dlatego, coraz większego znaczenia nabiera obecność sklepów (zarówno internetowych jak i tych stacjonarnych) w kanale mobilnym.