Platforma logistyczna oferująca szybkie dostawy Stuart wspiera sieć sklepów Społem w Szczecinie, gwarantując szybkie, cyfrowo zarządzane dostawy miejskie. W ramach współpracy niezależna flota kurierów zrealizowała do tej pory prawie 2 tysiące zamówień, przyczyniając się do wzrostu wartości koszyka zakupowego o ok. 10 proc.

Współpraca Stuart i Społem w Szczecinie to przykład tego, jak tradycja może łączyć się z nowoczesnością. Marka Społem obecna jest na polskim rynku od ponad stu pięćdziesięciu pięciu lat i jest doskonale znana wielu pokoleniom. Klienci firmy od dłuższego czasu byli zainteresowani korzystaniem z opcji zakupów z dostawą do domu. Uruchomienie nowego kanału z pomocą Stuart, nowoczesnej platformy logistycznej, która od kilku lat rewolucjonizuje rynek szybkich, ekologicznych dostaw w Europie, okazało się sporym sukcesem. Dziś, dzięki połączeniu technologii XXI wieku z tradycją, Społem w Szczecinie z powodzeniem dociera do nowego pokolenia konsumentów, wzmacniając relację z dotychczasowymi klientami marki. Firma regularnie odnotowuje wzrost sprzedaży w nowym kanale.

– Zależało nam na pozyskaniu nowych klientów, otwartych na korzystanie z nowoczesnego kanału zakupów, a także zaproponowaniu alternatywy stałym klientom. W naszym mieście logo Stuart zauważalne jest już od dłuższego czasu, co świadczy o tym, że marka cieszy się w Szczecinie dużą popularnością. Dotychczas oferowaliśmy zamówienie zakupów z odbiorem osobistym, ale wszystko zmieniło się kilka miesięcy temu, gdy zaczęliśmy współpracę ze Stuart. Do tej pory zrealizowaliśmy razem prawie 2 tysiące zamówień pod drzwi odbiorcy, zwiększając wartość koszyka zakupowego o 10 proc. w stosunku do zamówień z odbiorem osobistym. Nasi klienci cenią sobie punktualną i szybką dostawę, możliwość śledzenia statusu zamówienia i bezproblemową pomoc podczas wnoszenia zakupów do mieszkania. Cieszymy się, że Stuart odpowiada na wszystkie te potrzeby – mówi Mariusz Rewkowski, Główny Analityk ds. Handlu firmy Społem.

Platforma Stuart zapewnia Społem w Szczecinie dostęp do niezależnych, geolokalizowanych kurierów korzystających z różnych, doskonale sprawdzających się w mieście środków transportu, w tym rowerów i e-jednośladów. Outsourcing tego procesu i podjęcie długofalowej współpracy z platformą logistyczną, sprawia, że sieć Społem w Szczecinie może docierać z produktami do nowej grupy klientów bez potrzeby angażowania własnych dostawców.

Dzięki uruchomieniu nowego kanału sieć może dziś lepiej rozpoznawać potrzeby klienta. Jak wynika z analiz firmy, odbiorcy najchętniej sięgają w dostawie po świeże produkty spożywcze, takie jak mięso i wędliny, owoce i warzywa. Do tego chętnie wybierane są również napoje i drobne artykuły przemysłowe. Zakupy najczęściej dokonywane są rano w godzinach 10:00-12:00 oraz po południu między 17:00 a 19:00. W przyszłości sieć Społem w Szczecinie chciałaby rozwinąć pakiet produktów w dostawie o lody i mrożonki.

– Szybkie, cyfrowo zarządzane dostawy od Stuart to niesamowita wygoda dla mieszkańców Szczecina i innych dużych polskich miast, w których jesteśmy obecni. Dzięki naszej platformie zakupy są dostarczane „tu i teraz”, co jest nie tylko zgodne z oczekiwaniami wielu  konsumentów, ale też realnie odciąża ich w codziennych obowiązkach, o każdej porze dnia – wskazuje Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Celem Stuart jest sprostanie wyzwaniom związanym z logistyką ostatniej mili. Firma skupia się na innowacyjnym podejściu do bezemisyjnej logistyki, rozszerzając udział środków transportu przyjaznych dla środowiska. Obecnie aż 60% floty Stuart składa się z ekologicznych pojazdów, takich jak rowery e-cargo, hulajnogi czy e-skutery. Oszczędność czasu i zasobów przynosi także wykorzystanie algorytmów do wyznaczania tras dostaw, dzięki czemu firma optymalizuje cały proces logistyczny.