Rynek dostaw ekspresowych w Polsce rośnie mimo końca pandemii. Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, po sukcesie, jaki odniosła w Warszawie, Szczecinie i Toruniu, uruchomiła usługę w Krakowie oraz Katowicach. Stuart to logistyczna platforma B2B, która umożliwia dostarczanie przesyłek na ostatniej mili w mniej niż 30 minut.

Stuart jest obecny na polskim rynku od 2020 roku. Ostatnie miesiące to okres intensywnego rozwoju platformy nad Wisłą. Zaledwie w pół roku liczba przesyłek obsługiwanych przez Stuart oraz liczba dostawców zwiększyły się dwukrotnie. Baza kurierów ma ponadto rosnąć jeszcze mocniej, podwajając swoją wielkość do końca roku.

W październiku 2021 r. firma rozpoczęła realizację dostaw w Warszawie, gdzie dziś obecna jest już w Śródmieściu, na Mokotowie, Woli oraz Pradze Północ i Południe, a w najbliższym czasie poszerzy zakres usług na kolejne dzielnice. Katowice i Kraków to kolejne miasta na drodze do ogólnopolskiej ekspansji logistycznego gracza.

– Stuart konsekwentnie rośnie w Polsce. Do zaoferowania usług w Katowicach i Krakowie zmotywowała nas firma AmRest, która chciała rozszerzyć naszą współpracę właśnie na te dwa miasta. To dowód wzajemnego zaufania, ale także świetnych wyników, które udało nam się do tej pory osiągnąć w Warszawie oraz Szczecinie. Start usług w Krakowie i Katowicach to oczywiście nie nasze ostatnie słowo. Chcemy być obecni tam, gdzie znaczenie ma każda minuta – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Usługi Stuart w Krakowie dostępne są obecnie na obszarze Starego Miasta, Nowej Huty, Czyżyn oraz Krowodorza. W ostatnim czasie firma nawiązała też współpracę z trzema restauracjami działającymi na terenie Centrum Handlowego Bonarka. W Katowicach kurierów Stuart zobaczymy z kolei na terenie Centrum, Osiedla Tysiąclecia, Ligoty i Centrum Handlowego Silesia.

Spółka AmRest (zarządzająca w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King) to obok firm takich jak Sphinx, North Food i Rebel Tang jeden z klientów Stuarta w Polsce. Do grona partnerów firmy dołączyła niedawno również sieć Społem. Globalnie Stuart to już ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym rozpoznawalne i cenione na całym świecie marki Apple, Nike, Ikea, czy Zara. Jak przekonuje firma – klientem Stuarta może zostać każdy biznes, który chce zadbać o ekspresowe dostawy dla swoich odbiorców.

Już 40% europejskich e-konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za to, że dostawa dla nich będzie realizowana w sposób ekologiczny. Taka forma transportu jest coraz bardziej istotna także dla klientów z Polski. Stuart, stawiając zrównoważony rozwój za jeden z celów działalności, zapewnia flotę niezależnych kurierów dysponujących coraz większym odsetkiem pojazdów przyjaznych dla środowiska (w tym rowerów, hulajnóg i motorowerów elektrycznych oraz e-aut). Także na tym aspekcie firma skupi się rozwijając działalność w Krakowie i Katowicach, gdzie niskoemisyjność transportu stale rośnie na znaczeniu.

– Już dziś ponad 60% naszej floty jest przyjazne środowisku. Inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne. Stale monitorujemy wpływ naszej działalności na środowisko po tym, jak zobowiązaliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach Science Based Target Initiative. We Francji uruchomiliśmy niedawno projekt, który pozwala naszym klientom biznesowym ocenić wpływ dostaw na środowisko. Co kwartał nasi partnerzy będą otrzymywać raport o emisji, w którym sprawdzą, ile ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2eq) zaoszczędzili dzięki naszej zrównoważonej flocie – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Firma – poza Polską – obecna jest w ponad stu miastach we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii.