Przyjęta w ubiegłym roku strategia, skupiająca się na biznesowo-rekrutacyjnym charakterze serwisu oraz stałym dodawaniu nowych i użytecznych funkcjonalności, okazała się strzałem w dziesiątkę. Aż dwukrotnie wzrosła liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie. Jak GoldenLine stał się numerem 1 wśród serwisów rekrutacyjnych?

Ubiegły rok dla serwisu GoldenLine.pl był rokiem ogromnych zmian. Nowa strategia, polegająca w głównej mierze na odchodzeniu od społecznościowego charakteru i podążaniu w kierunku biznesowo-rekrutacyjnym, spowodowały przekroczenie liczby realnych użytkowników o ponad 1,7 mln oraz wzrost zasięgu wśród internautów do poziomu 8 proc. Wyniki te uplasowały GoldenLine na pozycji lidera wśród serwisów rekrutacyjnych (najnowsze badanie Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2014). Aż dwukrotnie wzrosła liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie. Z Wyszukiwarki Kandydatów rekruterzy skorzystali blisko 4 mln razy, a 800 tys. użytkowników serwisu otrzymało dopasowane oferty pracy lub kontakt ze strony rekrutera.

Użyteczne funkcje na GL

  1. Portal udostępnił swoim użytkownikom porównywarkę zarobków. Użytkownik posiadający swój profil może porównać swoje wynagrodzenie w stosunku do innych osób pracujących na podobnym stanowisku lub w tej samej branży. Może też sprawdzić, czy jest adekwatne do posiadanych przez niego umiejętności. Wypełnienie anonimowej ankiety umożliwia otrzymanie raportu, który podaje daną pensję w odniesieniu do innych osób pracujących na podobnym stanowisku lub w naszej branży oraz określa, jakie umiejętności warto zdobyć, aby zarabiać więcej.
  2. Firmy mogą zakładać w serwisie swoje profile pracodawców, służące między innymi prezentowaniu organizacji na zewnątrz. Na profilu firmy kandydat może sprawdzić, jakie opinie zostały wystawione pracodawcy przez jej byłych i obecnych pracowników oraz dowiedzieć się, jakie procesy rekrutacyjne są prowadzone w danym momencie.
  3. GoldenLine rozwinął swoje sztandarowe narzędzie – Wyszukiwarkę Kandydatów, która wykorzystywana jest głównie w rekrutacjach pasywnych. Rekruter szuka za jej pomocą kandydatów zgromadzonych w serwisie według wybranych przez siebie kryteriów. Dokładne sprecyzowanie oczekiwań pozwala na wyszukanie i przedstawienie konkretnych profili pracowników. Analiza wybranych profili kandydatów, ich ścieżek kariery, umiejętności, opisu wykonywanych zadań, a także udzielonych im referencji wystawionych przez obecnych lub byłych współpracowników, pozwalają na znalezienie odpowiedniego pracownika i skontaktowanie się z nim. Wzrost popularności rekrutacji pasywnych spowodował jednocześnie chęć odpowiedniej prezentacji swojej osoby przez pracowników w serwisie GoldenLine. Osobom aktywnym na rynku pracy zależy na tym, aby było ich odpowiednio widać i można było do nich dotrzeć. Chcą otrzymywać nowe oferty pracy, którymi mogliby być potencjalnie zainteresowani. Z danych GoldenLine wynika, że w ubiegłym roku dwukrotnie wzrosła liczba aplikacji składanych przez osoby aktualnie zatrudnione.
  4. Ogłoszenia rekrutacyjne zamieszczane przez rekruterów trafiają nie tylko na serwis, ale również na adresy mailowe dopasowanych użytkowników oraz do ponad 21 serwisów partnerskich GL. To powoduje dotarcie do wielu kandydatów i szybki spływ dokumentów aplikacyjnych.

Z danych GoldenLine wynika, że z narzędzi rekrutacyjnych i employer brandingowych serwisu korzysta na co dzień ponad 6 tys. rekruterów i 30 tys. pracodawców. W zeszłym roku rekruterzy aż 1,2 mln razy szukali pracowników za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów GL.