Super-Pharm, międzynarodowa sieć aptek-drogerii, uruchomiła pierwszy w Polsce sklep internetowy na Magento 2 Enterprise Edition. Za projekt graficzny sklepu i wdrożenie technologii Magento odpowiada firma Bold Brand Commerce.
Super-Pharm to jedyna sieć sklepów typu drugstore w Polsce, będąca połączeniem apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. Dzięki przemyślanej strategii oraz sukcesywnej ekspansji we wszystkich największych miastach w kraju (70 placówek), odnotowuje stałe sukcesy w sprzedaży tradycyjnej. Teraz przyszedł czas na uruchomienie sprzedaży internetowej.
Uruchomienie nowego kanału sprzedaży jest naturalną konsekwencją rozwoju firmy i ciągłego zwiększania jej konkurencyjności. Chcemy, aby nasi klienci mieli wygodny i bezpieczny sposób kontaktu z naszym sklepem niezależnie od tego, gdzie się znajdują. – mówi Olgierd Oszmiański, dyrektor IT w Super-Pharm Poland. Jednym z kluczowych założeń strategii omnichannel naszej sieci to wygoda zakupów poprzez smartphone, jaki i przez komputer stacjonarny. – dodaje.
Prace nad projektem i wdrożeniem platformy e-commerce dla Super-Pharm obejmowały część przedwdrożeniową: analizę, opracowanie strategii sprzedaży wielokanałowej rozłożoną na poszczególne etapy wdrożenia całego rozwiązania, uwzględniające wejście marki i odpowiednią komunikację, pozycjonowanie online, jak i przygotowanie organizacji do zmiany i osiągniecia zamierzonych celów biznesowych.
Organizacja Super-Pharm z sukcesem przeszła transformację, która pozwoliła na uruchomienie nowych kanałów sprzedaży, a także przygotowała bazę do wdrożenia kolejnych innowacyjnych produktów cyfrowych. – mówi Olgierd Oszmiański. Pomocą w tej transformacji służył zespół konsultingowy firmy ZenCard.
Na samo wdrożenie e-sklepu składała się integracja Magento 2 Enterprise z dedykowanym systemem ERP Farmax, (stanowiący dla platformy źródło informacji o procesach sprzedażowych, magazynowych i logistycznych) oraz programem lojalnościowym Lifestyle. Nieodłącznym elementem działań marketingowych marki Super-Pharm jest doskonale znany klientom program lojalnościowy. Integracja nowej platformy z Lifestyle była zadaniem o wysokim priorytecie.
Sprawne dodanie nowego kanału sprzedaży wymagało od nas współpracy z dostawcą systemu ERP, konsultantami ZenCard oraz pracownikami Super-Pharm. Mieliśmy zaledwie 4 miesiące na prace analityczne, projekt UX oraz wdrożenie, co przy tak dużym zadaniu i dużej liczbie osób zaangażowanych w projekt stanowi nie lada wyzwanie. Nad realizacją całego procesu pracował doświadczony zespół certyfikowanych deweloperów Magento 2, a w projekcie przyjęto zwinne podejście do wdrożenia, które pozwoliło nie tylko na szybkie reagowanie na zmiany, ale również na elastyczne dostosowanie się do procesu wdrożenia. – mówi Robert Żochowski, dyrektor IT i wiceprezes zarządu Bold Brand Commerce.
Magento 2 Enterprise Edition to nowoczesna platforma e-commerce dedykowana szybko rozwijającym się i dużym przedsiębiorstwom. Dzięki elastycznej, modularnej architekturze Magento 2 Enterprise możemy nie tylko precyzyjnie dopasować system do modelu biznesowego naszego klienta, ale w jeszcze większym stopniu wykorzystać możliwości sprzedażowo-marketingowe, w tym większe możliwości personalizacji oferty (flash sales, private sales), integrację z social media, czy wprowadzić program afiliacyjny.
Ponadto płatna wersja Enterprise charakteryzuje się także zgodnością z korporacyjnymi standardami bezpieczeństwa i wymiany danych. Jej nadrzędną zaletą jest wsparcie samego Magento i możliwość zgłaszania błędów, co w przypadku biznesu o strukturze i wielkości Super-Pharm ma decydujące znaczenie