Według danych firmy Deloitte w 2012 r. jedynie 28 proc. badanych Polaków wybierało dyskonty, jako miejsce gdzie robili świąteczne zakupy spożywcze, rok później było to już 60 proc., a obecnie robi tak 63 proc. badanych.

W hipermarketach Tesco, Auchan, E.Leclerc, czy Carrefour zakupy świąteczne zrobi 55 proc. ankietowanych przez firmę Deloitte konsumentów. To o 2 proc. mniej niż w roku 2012 – informuje dlahandlu.pl.

Wśród ankietowanych osób rośnie popularność tradycyjnych, lokalnych sklepów spożywczych i piekarniczych. Aż 51 proc. badanych właśnie tam kupi żywność na święta, to o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku w sklepach typu Piotr i Paweł, Polomarket, Delikatesy Centrum, Stokrotka, czy Lewiatan zrobi zakupy świąteczne 50 proc. ankietowanych.

Z kolei 15 proc. badanych klientów zadeklarowało, że zakupy spożywcze zrobi przez internet. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

36 proc. Polaków (a średnio 41 proc. respondentów we wszystkich badanych krajach) deklaruje, że będzie częściej niż przed rokiem szukało informacji o niższych cenach, specjalnych okazjach, rabatach czy bonach zakupowych w Internecie. Jedynie 6 proc. ankietowanych Polaków, częściej niż w roku poprzednim skorzysta z kredytów konsumpcyjnych oferowanych przez instytucje finansowe oraz sprzedawców detalicznych.