Producenci dóbr konsumpcyjnych coraz większy nacisk kładą na nowoczesne technologie, ułatwiające przedstawicielom handlowym bardziej efektywną i wydajną sprzedaż, a które wykraczają daleko poza funkcjonalności związane z dokonywaniem transakcji. Tak wynika z raportu Gartner Market Guide for Retail Execution and Monitoring Solutions for the Consumer Goods Industry, opublikowanego w kwietniu 2015 r.

W raporcie ocenione zostały oferowane przez wiodących dostawców rozwiązania do zarządzania procesami sprzedażowymi i ich zdolność do spełniania wymagań stawianych przez rynek producentów dóbr konsumpcyjnych. Na liście  kluczowych dostawców znalazły się rozwiązania Comarch SFA, które zostały docenione jako wyjątkowo szybko rozwijające i mające duży potencjał. Według Gartnera usługi Comarch SFA zasługują na szczególną uwagę ze względu na szeroko pojęte: user experience, obsługę procesów związanych z wizytą przedstawiciela w punkcie sprzedaży i składanie zamówienia oraz funkcjonalność dashboard’ów.

Comarch SFA (Sales Force Applications) to rozwiązania mobilne i webowe przeznaczone do obsługi i optymalizacji procesów około sprzedażowych. W ostatnim czasie do grona produktów dołączyły także aplikacje typu B2B e-commerce, przeznaczone dla partnerów biznesowych oraz call-center. Tworzą one razem kompleksowe rozwiązanie, pozwalające klientom Comarch SFA podążać za najnowszymi międzynarodowymi trendami. Rozwiązania Comarch SFA kierowane są do branż: FMCG, farmaceutycznej, budowlanej, kosmetyczno-przemysłowej, produkcyjnej czy dystrybucyjnej. Od kilku lat z rozwiązań Comarch korzystają światowe marki m.in. Diageo, Red-Bull, Energizer, Amica, Bio-med czy Colgate-Palmolive.