Polski serwis Szpiegomat.pl, który służy do porównywania cen produktów w sklepie internetowym z ofertą konkurencji, zwyciężył w międzynarodowym konkursie Next Step – podaje evigo.pl.

Serwis Szpiegomat.pl jest narzędziem dla sklepów internetowych, które przedstawia bieżące porównanie oferty sklepu z ofertami konkurencji i pomaga optymalizować ceny. Pobiera dane z całej sieci: z porównywarek cenowych oraz sklepów internetowych. Dane są zbierane przez roboty internetowe, które przeszukują zasoby sieci i wydobywają je za pomocą specjalnego algorytmu. Dane te są następnie przetwarzane tak, żeby klient miał w panelu administracyjnym dostęp do raportów.

Sprzedawcy otrzymują powiadomienia i podpowiedzi w sytuacjach, gdy produkt jest na dalszym miejscu w porównywarce cen i należałoby ją obniżyć. Otrzyma też informację wtedy, gdy produkt jest na pierwszym miejscu i jest spora różnica między jego ceną, a ceną następnego produktu na liście. Wtedy należałoby podwyższyć i zwiększyć marżę.

Next Step to międzynarodowy konkurs dla startupów, organizowany przez polską firmę Planet Soft we współpracy z włoskimi inkubatorami Infinite Area i The Hive oraz funduszem inwestycyjnym Prometeia Capital.