Firma Oracle zaprezentowała nowe, oparte na sztucznej inteligencji aplikacje do budowania kontaktów z klientami, które pozwolą specjalistom ds. handlu, marketingu, sprzedaży i usług optymalizować doświadczenia klientów w relacjach z przedsiębiorstwem w czasie rzeczywistym. Adaptacyjne aplikacje inteligentne do budowania doświadczeń klientów (Adaptive Intelligent Apps for CX) w wyjątkowy sposób łączą dane własne firm i dane zewnętrzne z zaawansowanymi mechanizmami teorii decyzji i automatycznego uczenia, tworząc w ten sposób najpotężniejsze w branży rozwiązania do obsługi klienta oparte na sztucznej inteligencji. Aplikacje te mają rozszerzyć dotychczasową gamę aplikacji handlowych, marketingowych, sprzedażowych i usługowych dostępnych na platformie Oracle CX Cloud Suite.

Adaptacyjne aplikacje inteligentne wykorzystują informacje z chmury Oracle Data Cloud, największej giełdy danych na świecie, która zawiera zbiór ponad 5 mld globalnych profili konsumentów i przedsiębiorstw, a przy tym gromadzi ponad 7,5 bln punktów danych na miesiąc. Nowe aplikacje wykorzystują zaawansowane analizy i mechanizmy automatycznego uczenia, dzięki czemu potrafią reagować, uczyć się i dostosowywać w czasie rzeczywistym w oparciu o dane historyczne i dynamiczne dane klientów, np. historię kliknięć i aktywność w mediach społecznościowych, a także informacje zewnętrzne, takie jak pogoda, grupa podobnych odbiorców i dane z Internetu Rzeczy. Aplikacje dostarczają także niestandardowe analizy, które pomagają w doskonaleniu interakcji z klientami.

Adaptacyjne aplikacje inteligentne optymalizują przepływy pracy związane z doświadczeniami klientów w obszarze handlu, marketingu, sprzedaży i usług.
Specjaliści ds. handlu — nowe narzędzia pomagają zmienić relację statyczną w relację inteligentną, dostarczając ukierunkowane informacje o produktach oraz treści najistotniejsze w bezpośrednim kontekście danego klienta. Optymalizują w ten sposób wyniki biznesowe i pomagają poprawić obsługę zarówno znanych klientów, jak i tych, którzy odwiedzają witrynę po raz pierwszy.

Specjaliści ds. marketingu — nowe narzędzia dostarczają dla każdego klienta dopasowaną do kontekstu, spersonalizowaną treść. Dzięki personalizacji relacji we wszystkich kanałach w czasie rzeczywistym nowe funkcje SI ułatwiają specjalistom ds. marketingu przyciąganie uwagi klientów, budowanie ich zaangażowania i zwiększanie wskaźników konwersji.

Specjaliści ds. obsługi klienta — nowe narzędzia pomagają w szybszym rozwiązywaniu problemów klientów, dostarczając optymalne informacje za pośrednictwem właściwego kanału w odpowiednim czasie. Specjaliści ds. obsługi klienta dysponują predykcyjnymi informacjami na temat awarii produktów, stanu konta klienta i rekomendacji, mogą więc zadbać o spójną obsługę, która ostatecznie przekłada się na większą lojalność.

Specjaliści ds. sprzedaży — nowe narzędzia pomagają w budowaniu bardziej inteligentnych doświadczeń w obszarze sprzedaży. Klienci otrzymują odpowiednią, zoptymalizowaną pod ich kątem ofertę. Specjaliści ds. sprzedaży mogą zwiększyć swoją produktywność, wykorzystując wskazówki generowane na podstawie analizy szansy oraz funkcje do budowania zaangażowania i przygotowywania optymalnych ofert.