Każdego wieczoru tysiące graczy w Szwecji, Norwegii, Finlandii i Danii zbiera się przed telefonami komórkowymi, aby wziąć udział w interaktywnym quzie za pośrednictwem aplikacji Primetime. Nadszedł czas na Polskę.
Primetime to nowa odsłona formatu rozrywki znanego od lat z telewizji. To nic innego jak program rozrywkowy na żywo, w którym, może wziąć w nim udział każda osoba wyposażona w smartfona. Właśnie kończy się kilkutygodniowy okres testowy w Polsce. Aplikacja rozwinęła już skrzydła i jest gotowa przyciągnąć rzeszę Polaków przed ekrany smartfonów, każdego dnia, o godzinie 20:15. Już wkrótce, w każdy czwartek o 12:15, pojawi się również edycja lunchowa – tzw. Obiady Czwartkowe, które mogą stanowić idealny sposób na wykorzystanie przerwy w pracy na chwilę edukacyjnej rozrywki.
To nie koniec szykowanych przez Polski zespół Primetime atrakcji. W planach jest zwiększenie puli wygranej (obecnie jest to 50 zł każdego dnia, które może ulegać kumulacji), współpraca z organizacjami charytatywnymi, umożliwiająca przekazywanie wygranej na szczytny cel, czy gościnne występy ciekawych gości, celebrytów czy influencerów.
Już teraz wśród prowadzących można znaleźć rozpoznawalne twarze – każdego tygodnia, quiz prowadzą m.in. aktor filmowy i telewizyjny Daniel Guzdek (znany m.in. z roli Bajtka w serialu Singielka), aktorka teatralna i dubbingowa Monika Nowogrodzka czy zdobywczyni tytułu Miss Warszawy – Liliana Rozum.
Ulubiona rozrywka Skandynawów
Pierwsza transmisja quizu na żywo odbyła się 16 marca 2018 roku w Szwecji. Od tego dnia zawsze o godzinie 20:00 wieczorem telefony kolejnych graczy wibrowały i wyświetlały komunikat push zachęcający do wzięcia udziału
w grze. Uczestnicy otrzymują kilka sekund, aby odpowiedzieć na każde z jedenastu pytań, wybierając jedną z trzech odpowiedzi, przedstawianych na ekranie telefonu. Błędna odpowiedź, oznacza koniec rozgrywki. Ci, którym uda się odpowiedzieć poprawnie na wszystkie z jedenastu pytań wygrywają. Jeśli wygranych jest więcej niż jeden, wtedy zwycięzcy dzielą pulę nagród.
Na rodzimym rynku Primetime, w Szwecji, aplikację pobrało już 1,5 mln ludzi, a dziennie gra w nią ponad 100 tysięcy osób. Wierzymy, że oferowany przez nas format stanowi przyszłość cyfrowej rozrywki. Użytkownicy Primetime nigdy nie mogą być pewni tego, co za chwilę cię spotka – aplikacja słynie z nietuzinkowych pomysłów. Na przykład, podczas jednej z ostatnich gier w Szwecji, do studia zaproszono 11 psów, które jeden po drugim „zadawały” pytania. Pomysł szalony? Ale takie jest właśnie Primetime. A ludzie to kochają!
Formuła gry stale ewoluuje – twórcy Primetime obiecali graczom najlepszą możliwą rozrywkę, za każdym razem. Użytkownicy współtworzą Primetime, wskazując tematy które uważają za interesujące. Aplikacja umożliwiająca grę jest darmowa i można pobrać ją na platformie App Store lub Google Play w zależności od systemu operacyjnego jaki posiada nasz telefon. A wygraną możemy otrzymać przelewem na nasze konto bankowe lub zlecić przesłanie jej na wybrane przez gracza cele charytatywne. W trakcie trwającego zwykle 15 minut quizu, gracze mogą rozmawiać ze sobą i prowadzącym.
Wygrana czy wspólnie spędzony czas?
Twórcy Primetime od razu zauważyli, że gracze spotykali się przed rozpoczęciem quizu w umówionych wcześniej miejscach, aby wspólnie uczestniczyć w quizie lub ze sobą współzawodniczyć. Tym sposobem Primetime stał się doskonałym dodatkiem do ciekawie spędzonego wieczoru w gronie najbliższych nam osób.
Wielu graczy w Szwecji uczestniczy w quizie całą rodziną i razem odpowiadają na kolejne pytania doskonale się przy tym bawiąc. Dotarcie do tak wielu grup pokoleniowych było możliwe dzięki różnorodności kategorii pytań jakie powstają na potrzeby quizów. Znajdziemy tam quizy z wiedzy ogólnej, ale również te specjalne dotyczące muzyki czy sportu. Te ostatnie cieszą się olbrzymią popularnością.
„Primetime to ponowne przemyślenie formatu quizu telewizyjnego i opiera się na trzech trendach, które naszym zdaniem są przyszłością w branży mediów i rozrywki, a mianowicie na żywo, mobilnie i interaktywnie. Tam, gdzie tradycyjnie jesteś pasywny, kiedy oglądasz program telewizyjny, tutaj jesteś aktywną częścią programu i częścią społeczności, w której zdobywasz doświadczenie „tu i teraz” za pośrednictwem telefonu komórkowego. To jest fenomen Primetime, że zbierasz się w domu z rodziną, przyjaciółmi lub z kolegami po pracy, żeby się bawić” – mówi Martin Palm, współzałożyciel i CEO Primetime.