Polacy dojadą szybciej na wakacje. Klienci Banku Pocztowego będą mogli za pośrednictwem aplikacji mobilnej EnveloBank korzystać z funkcji umożliwiającej automatyczne płatności za autostrady tzw. Autopay. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie usługą, a także kolejny krok w realizacji strategii większej digitalizacji Banku.

Aplikacja mobilna Banku Pocztowego – EnveloBank – zostanie w przyszłym tygodniu rozszerzona o usługę Autopay. Nowa funkcjonalność będzie pozwalać podróżującym przejechać autostradami: AmberOne A1 na odcinku Rusocin – Nowa Wieś oraz A4 na odcinku Kraków – Katowice bez konieczności zatrzymywania się w celu dokonania płatności przy bramkach. Szlaban otworzy się po rozpoznaniu numerów rejestracyjnych pojazdu, a opłata będzie pobierana automatycznie po zjeździe z autostrady.

– Cieszę się, że spółki z grupy Poczty Polskiej wprowadzają nowoczesne i użyteczne rozwiązania dla klientów. Naszym celem jest wspólne działanie i rozszerzanie oferty grupy o innowacyjne produkty oparte na nowych technologiach. Nowa aplikacja EnveloBanku to wygodne rozwiązanie, które ułatwi wakacyjne podróże – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Aby skorzystać z usługi Autopay w Banku Pocztowym, wystarczy zalogować się na swoje konto w aplikacji EnveloBank, podać numer rejestracyjny pojazdu i wybrać konto, z którego ma być pobierana opłata za przejazd. Od tej chwili będzie można przejeżdżać bramkami na autostradach: AmberOne A1 na odcinku Rusocin – Nowa Wieś oraz A4 na odcinku Kraków – Katowice bez konieczności pobierania biletu. Z Autopay będą mogli korzystać użytkownicy pojazdów kategorii: 1, 2, 2a, 3, 4 i 5, a pobierana automatycznie opłata za przejazd nie będzie różnić się wysokością od tych uiszczanych w sposób tradycyjny.

– Cały czas pracujemy nad tym, by oferowane przez nas usługi wpisywały się w najnowsze trendy technologiczne i odpowiadały na potrzeby naszych klientów. Jako jedni z pierwszych udostępnimy w bankowości mobilnej możliwość automatycznych płatności za autostrady, Autopay – mówi Tomasz Dąbrowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego. – Według najnowszych danych z aplikacji korzysta już około 300 tys. Polaków, a należy się spodziewać, że wraz z zapowiadanym przez twórców uruchomianiem aplikacji na kolejnych autostradach popularność Autopay będzie jeszcze większa – dodaje Tomasz Dąbrowski.

Funkcjonalność Autopay będzie dostępna dla klientów korzystających z aplikacji EnveloBank na urządzeniach z systemem Android, a intencją Banku jest, by w kolejnym etapie skorzystać z niej mogli również użytkownicy urządzeń firmy Apple, bazujących na iOS.
– Wszystkie nasze działania ukierunkowane są na realizację strategii, której głównym założeniem jest większa digitalizacja Banku i jego usług. Nieustannie dążymy do tego, aby nasza aplikacja EnveloBank stała się rozbudowaną platformą mobilną i internetową dla wszystkich klientów Banku Pocztowego. Planowane uruchomienie Autopay to kolejny krok w tym kierunku – podkreśla Tomasz Dąbrowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego.

„Jako Blue Media od lat umożliwiamy bankom udostępnianie dodatkowych usług klientom na poziomie bankowości elektronicznej i mobilnej. Wierzymy, że jest jeszcze wiele usług, które ekosystem “banki+fintechy” może stworzyć i dostarczyć na rynek. Chcemy mieć w tym procesie znaczący udział. Cieszymy się, że Bank Pocztowy jest kolejnym graczem sektora bankowego, który zdecydował się wdrożyć nasze rozwiązanie Autopay jako nieodłączną część swojej aplikacji mobilnej EnveloBank – mówi Miłosz Kurzawski, CEO Autopay.

W ostatnim czasie Bank Pocztowy wprowadził szereg rozwiązań w zakresie rozwoju bankowości mobilnej. W ubiegłym roku Klienci Banku Pocztowego uzyskali między innymi możliwość realizacji płatności za pośrednictwem GooglePay, ApplePay oraz GarminPay, a w marcu tego roku także bezpiecznego logowania do aplikacji EnveloBank oraz zatwierdzania przelewów z użyciem biometrii.