Przeznaczona na urządzenia mobilne aplikacja TakeTask działa na zasadzie crowdsourcingu, czyli zlecania zadań szerokiej grupie osób. Ich wykonaniem może zająć się każdy pełnoletni użytkownik smartfona z systemem operacyjnym Android, choć trwają już prace nad wersjami na systemy iOS i Windows Mobile – informuje dlahandlu.pl.
TakeTask ma zastosowanie w wielu branżach, jednak szczególnie dużą wartość przynosi podmiotom z branży handlowej. Zlecenia najczęściej dotyczą monitoringu cen, ekspozycji towarów na półkach, dostępności promocji, kontroli wystaw sklepowych czy badania konkurencji. Niezwykle ważne są także zadania kreatywne oraz badania opinii. Ponadto, uzytkownicy mogą wcielać się w tajemniczych klientów, monitorować jakość usług, badać reklamy zewnętrzne i natężenie ruchu. Ciekawym zastosowaniem jest tzw. „mapowanie obszarów” – Agenci raportują w swojej okolicy konkretne punkty poszukiwane przez firmę, np. sklepy w pobliżu wyznaczonych lokalizacji czy kawiarnie z określonym rodzajem ekspresów do kawy.
– Agenci to sprofilowani konsumenci, dzięki czemu nasz klient może w prosty sposób nawiązać dialog ze swoją grupą docelową – mówi Tomasz Rogalski, prezes zarządu TakeTask.pl.
Przykładem szybkich działań może być współpraca z firmą Procter&Gamble, gdzie w ciągu 36 godzin Agenci wykonali 428 audytów związanych z marką Lenor w jednej z ogólnopolskich sieci franczyzowych, dzięki czemu poprawiono dostępność i widoczność produktów na półkach.