Terminale płatnicze są dostępne już niemal w każdym sklepie i punkcie usługowym. Poza standardowymi płatnościami bezgotówkowymi, nowocześni sprzedawcy mogą oferować dzięki nim także dodatkowe usługi. Jedną z nich jest prepaid, czyli doładowanie konta np. telefonu komórkowego w systemie przedpłaconym. Usługa ta znalazła się w ofercie PaySquare SE dzięki współpracy z marką epay Polska, działającą w ramach struktury Euronet Polska.

Usługa prepaid dostępna poprzez terminal płatniczy to wygodny sposób doładowywania kont telefonów komórkowych, rozmów międzynarodowych oraz zakupu kart do płatności internetowych. Potencjał rynkowy jest bardzo duży, ponieważ z telefonów na kartę korzysta w Polsce aż 24 mln osób. Prepaid to błyskawiczne i nowoczesne rozwiązanie zastępujące tradycyjne zdrapki. Dzięki niemu sprzedawcy nie muszą już płacić z góry za karty z kodami, a tym samym blokować kwot na swoich rachunkach. Dodatkowo taką usługę można połączyć z rozliczeniami płatności bezgotówkowych realizowanych na jednym terminalu, co ułatwia prowadzenie biznesu i ogranicza liczbę dostawców. Prepaid daje kolejne źródło zarobków nie generując przy tym dodatkowych kosztów. Takie połączenie usług znalazło się w ofercie firmy PaySquare SE dzięki współpracy z epay Polska.

Prepaid to bardzo prosta usługa – klient informuje sprzedawcę o rodzaju doładowania jakiego potrzebuje, a ten po przyjęciu gotówki wybiera na terminalu właściwego operatora sieci komórkowej oraz wysokość doładowania. Następnie sprzedawca drukuje kupon z kodem doładowania i przekazuje go klientowi. Cała procedura trwa zaledwie chwilę i ma wiele zalet. Przede wszystkim zapewnia stałą dostępność wszystkich wartości doładowań na terminalu. Klient niezwłocznie otrzymuje doładowanie, którego potrzebuje, a sprzedawca nie martwi się o utrzymywanie zapasów zdrapek. Sprzedawcy nie muszą także zamrażać gotówki, gdyż dzięki doładowaniom z terminala, ponoszą koszt tylko sprzedanych kodów. Istotne jest również bezpieczeństwo – karty-zdrapki, tak samo jak gotówka mogą być łatwym przedmiotem kradzieży. Oferowanie tej usługi poprzez terminal chroni sprzedawcę przed stratami.

„Prepaid to kolejna usługa uzupełniająca naszą podstawową ofertę. Widzimy, że konsumenci poszukują kompleksowych rozwiązań w każdej dziedzinie życia. Dajemy więc sprzedawcom dodatkowe argumenty, którymi mogą przekonać klientów do robienia zakupów właśnie u nich. Rozszerzanie oferty nie tylko na półkach, ale także na poziomie udostępniania klientom wygodnych i szybkich płatności bezgotówkowych i dodatkowych usług, daje sprzedawcom możliwość zdobycia nowych klientów i zwiększenia swoich dochodów. Aby to ułatwić oferujemy właścicielom punktów preferencyjne warunki i upusty” – podsumowuje Jarosław Archacki, dyrektor sprzedaży PaySquare SE.