Wygląd firmowych stron internetowych nie jest w dzisiejszych czasach jedynie odzwierciedleniem gustu właściciela. Podlega on trendom, które decydują o jakości serwisu i budują wizerunek firmy, przekładając się na realne cele biznesowe.

Obecnie dużą wagę przykłada się do zdjęć, które powinny być widoczne i profesjonalne. Rzut oka, powinien wywoływać emocje i przekazywać niezbędne informacje. Bardzo ważny jest odpowiedni dobór czcionek. Na tle zdjęć dobrze sprawdzają się duże fonty oraz te imitujące pismo odręczne. Ciekawe efekty wywołuje także łączenie różnych wzorów. Im bardziej multimedialna jest strona, tym lepiej, pod warunkiem że filmy czy inne materiały są dobrej jakości i szybko się ładują.

Firma Shutterstock.com opublikowała raport „Design Trends 2014”, który prezentuje, na podstawie analizy popularności pobieranych zdjęć, grafik, ilustracji, trendy w designie stron www. Wiodącą tendencją przy ich budowaniu jest „flat design”, który nakazuje projektowanie elementów (ikony, przyciski) w możliwie prosty sposób, dobierając odpowiednie kolory i unikając teksturowania. Nawigacja strony powinna zostać ograniczona do niezbędnego minimum po to, by nie zakłócać odbioru treści. „Flat design” pozwala także na szybsze ładowanie się stron, a także dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych.

 „Chcemy, żeby nasi klienci, aktywnie uczestniczyli w procesie projektowania swoich serwisów firmowych. Przygotowaliśmy do wyboru 3 modele witryn. Klient otrzymuje do oceny projekt strony przygotowany zgodnie z przekazanymi nam wskazówkami. Dbamy o intuicyjną nawigację, nowoczesny design (duży, ruchomy obraz w tle, ciekawa typografia, „flat desingn”) rozbudowane multimedia audio i video, dodajemy mapy oraz galerie zdjęć. Dodatkowo oferujemy moduł mediów społecznościowych oraz blog. Oczywiście to wszystko również w wersji mobilnej ”- wyjaśnia Agata Wartak, Product Development Manager w Eniro Polska.