Twitter systematycznie uruchamia nowe funkcje, które mają ułatwić reklamodawcom dotarcie z promowanymi treściami do właściwych odbiorców.

Ponad 80% użytkowników Twittera korzysta z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To gigantyczne grono potencjalnych klientów.

Twitter postanowił to wykorzystać i udostępnił dwa nowe narzędzia, które mają pomóc detalistom dotrzeć do klientów z jak najbardziej spersonalizowaną ofertą. To znacznie zwiększa efektywność takich kampanii reklamowych.

Pierwszą z nowych funkcji jest możliwość zawężenia grona odbiorców danego przekazu reklamowego na podstawie dostawcy usług mobilnych, z którego korzystają. W ten sposób łatwiej jest m.in. prowadzić akcje lojalnościowe skierowane tylko i wyłącznie do klientów danego operatora mobilnego.

Funkcję można też wykorzystać w odwrotny sposób i przeprowadzić kampanię promocyjną mającą na celu przyciągnięcie nowych klientów. Wówczas Tweety widoczne będą wyłącznie dla użytkowników, którzy korzystają z usług innego operatora. Z tej funkcji mogą korzystać także m.in. producenci telefonów czy tabletów, a także twórcy mobilnych aplikacji.

Drugim rozwiązaniem wprowadzonym przez Twitter jest możliwość targetowania konsumentów, którzy właśnie kupili nowe urządzenie przenośne. To szczególnie przydatna funkcja dla twórców aplikacji mobilnych. Skoro ktoś kupił lub dostał nowe urządzenie i zainstalował na nim aplikację Twittera, być może będzie również zainteresowany ściągnięciem na swój telefon także innych programów.