Odpowiedź może być bardzo prosta – prawdopodobnie nie przeprowadziłeś skutecznej cyfryzacji sprzedaży. Myślałeś, że to jeszcze nie ten moment. Że twój biznes w ogóle tego nie potrzebuje, albo że w twojej branży to zbędne. Globalny lock down szybko udowodnił, że to myślenie było mordercze – teraz decyzja o braku cyfryzacji biznesu będzie decyzją o jego zamknięciu. Co więc musisz zrobić, by w 2021 Twój biznes wciąż funkcjonował?

Według raportu Forrester Research aż 93% klientów B2B wybiera zakupy online i aż 90% klientów indywidualnych wyszukuje informacje w sieci, gdy zainteresuje się jakimś produktem lub usługą. Przedsiębiorstwa, które zostały uziemione przez Covid-19, bo nigdy wcześniej nie cyfryzowały sprzedaży, muszą więc oddać teraz pierwszeństwo konkurencji, która już wcześniej zdecydowała o całkowitej lub chociaż częściowej cyfryzacji, dzięki czemu przetrwała.

Wcześniej wprowadzona cyfryzacja, teraz pozwoli tym firmom już nie tylko przetrwać, ale maksymalnie ulepszać biznes i powiększać swoje przychody, bo jak mówi wspominany już raport, w 2020 roku to właśnie Europa będzie największym rynkiem e-commerce B2B, który osiągnie wartość 2,16 biliona euro, przeganiając nie tylko Amerykę Północną i Stany, ale także Chiny.

– Uruchamiając cyfryzację biznesu, należy pamiętać o tym, by systemy eCommerce były perfekcyjnie dopasowane do miary twoich potrzeb i wielkości firmy. Sprawdzony, doświadczony Software House zarekomenduje najlepsze rozwiązania, a do tego z łatwością połączy je nie tylko z dodatkowymi modułami, które usprawnią sprzedaż, biurokrację i całą logistykę. Znajdzie także sposób, by spiąć twoją platformę z systemem ERP, byś mógł analizować dane w czasie rzeczywistym, co wskaże ci słuszność twojego kierunku działania. Będziesz mógł zautomatyzować procesy zamówień, usprawnić działania, przyspieszyć sprzedaż, a także zaoszczędzić finanse i czas. Wybierz dostawcę usług, który ma doświadczenie i będzie umiejętnie skalować twój biznes, biorąc pod uwagę branżę, możliwości marki, zaplecze finansowe. Takiego, który dobierze odpowiednią platformę, nie przepalającą budżetu na funkcjonalności, które w tym momencie nie są ci jeszcze potrzebne. – radzi Cezary Kożon, CEO Fast White Cat, eCommerce House’u, który od ponad dekady zajmuje się przenoszeniem biznesów klientów do strefy online i jest partnerem marki Adobe.

W umiejętnie prowadzonej cyfryzacji ważne jest także, by dostawca usług miał solidne zaplecze techniczne, tak, byś miał pewność, że praca zostanie wykonana raz i poprawnie, co ograniczy niepotrzebne wydatki. Cyfryzacja to nawet kilkunastoprocentowe oszczędności finansowe, przyspieszenie finalizowania transakcji, usprawnienie procesów i bardziej zadowoleni klienci. No i gwarancja miękkiego lądowania przy następnej, spodziewanej kwarantannie, wynikającej z nawrotu Covid-19.